ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سایت‌های ازدواج موقت مجوز ندارند

| يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با بیان این مطلب که سایت‌های همسریابی و ازدواج موقت مجوز ندارند، گفت: شرایط سایت‌های همسریابی قانون‌مند و قابل اعتماد نیست و وجود هویت‌های جعلی و غیر واقعی در این سایت‌ها بسیار خطرآفرین است.

سرهنگ علی نیک‌نفس در پاسخ به این سوال که آیا سایت‌‎های صیغه یابی دارای مجوز هستند، اظهار کرد: سایتهای ازدواج موقت غیر قانونی بوده، در واقع این مراکز فاقد مجوز هستند. متاسفانه این سایت‌ها اقدام به عضوگیری و جمع آوری اطلاعات شخصی افراد کرده و آنها را بدون اجازه فرد در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اکنون شرایط سایت‌های همسریابی اصلا قانون‌مند و قابل اعتماد نیست، افزود: وجود هویت‌های جعلی و غیر واقعی در این سایت‌ها بسیار خطر آفرین است، در این‌گونه سایت‌ها، افراد مجرم با ذکر شرایط ویژه به دنبال اهداف غیراخلاقی هستند.

سرهنگ نیک نفس درباره صدور مجوز برای سایت‌های همسریابی گفت: این امر در دستور کارگروهی متشکل از وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، پلیس فتا و ... است و در حال حاضر هیچ مجوزی برای دایر کردن سایت‌های ازدواج موقت داده نشده است.

به گزارش میزان، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در ادامه با بیان این مطلب که برخی از این سایت‌ها از این اطلاعات با اهداف تجاری و تبلیغاتی نیز استفاده می‌کنند که منجر به بروز جرم و آسیب‌های اجتماعی و فردی می‌شود، افزود: در دنیای امروزی ارتباطاتی که به سرعت به سمت مجازی شدن مانند سایت‌های همسریابی و دوست‌یابی حرکت می‌کنند، عموما در اثر کنجکاوی، کمبود محبت، جذاب بودن این فضا و تمایل به استفاده از فناوری‌های روز به وجود می‌آیند و می‌توانند زمینه ساز بروز مسائل و مشکلات اجتماعی و دیگر مسائل مرتبط شوند.

سرهنگ نیک نفس با بیان این مطلب که با نگاهی به صفحات حوادث روزنامه‌ها می‌توان به آسیب‌های این‌گونه ازدواج‌ها پی‌برد، گفت: اعتقاد ما این است که برای یک ازدواج موفق باید به مراکز قانونی و مشاوره‌ها مراجعه کرد و حضور سه رکن اصلی دختر و پسر، مشاور و پدر و مادر برای یک ازدواج موفق الزامی است.

  • ۹۴/۰۷/۲۶

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">