ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمار یک وب سایت رده بندی جهانی درباره سرعت اینترنت همراه و ثابت اعلام شده که بر اساس آن ایران در اینترنت همراه از متوسط جهانی پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین آمار وب سایت Speedtest.net نشان می دهد در رده بندی جهانی سرعت اینترنت ثابت ایران در رده صدو هفتم و در رده بندی اینترنت همراه در رده ۵۸ قرار دارد.

طبق این آمار ایران در رتبه بندی اینترنت همراه، یک پله سقوط کرده است. سرعت دانلود این نوع اینترنت در ایران ۲۳.۷۹ مگابیت برثانیه(Mbps) و سرعت آپلود اطلاعات ۹.۳۴ مگابیت برثانیه است. این درحالی است که متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت همراه ۲۲.۸۱ و سرعت آپلود آن ۹.۱۳ مگابیت برثانیه است.

از سوی دیگر در بخش اینترنت ثابت ایران با دو پله صعود در رتبه ۱۰۷ جهانی قرار دارد. سرعت دانلود در اینترنت ثابت کشور ۱۲.۱۴ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود اطلاعات ۵.۲۷ مگابیت برثانیه اعلام شده است.

این درحالی است که متوسط جهانی سرعت دانلود با اینترنت ثابت ۴۶.۴۱مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵.۲۷ مگابیت برثانیه است.

همچنین در این رده بندی بهترین اینترنت همراه جهان با سرعت دانلود ۶۲.۶۳ مگابیت برثانیه به قطر و بهترین اینترنت ثابت جهان با سرعت دانلود ۱۸۱.۴۷ مگابیت برثانیه به سنگاپور تعلق دارد.

 رتبه بندی مذکور براساس تست های متعددی است که ماهانه برای تعیین متوسط سرعت دانلود و آپلود در کشورهای سراسر جهان انجام می شود.

 

قطر و سنگاپور بیشترین سرعت دانلود اینترنت را دارند

طبق آمار یک سایت معتبر در جولای ۲۰۱۸، قطر بیشترین سرعت دانلود اینترنت همراه جهان را دارد. از سوی دیگر بیشترین سرعت دانلود اینترنت ثابت جهان به سنگاپور تعلق دارد.

 به گزارش خبرنگار مهر، وب سایت Speedtest.net گزارش ماهانه خود از سرعت دانلود و آپلود اینترنت همراه و اینترنت ثابت  کشورهای مختلف جهان را منتشر کرده است. طبق این رتبه بندی در جولای ۲۰۱۸ قطر بیشترین سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان را دارد. سرعت دانلود اینترنت همراه این کشور ۶۲.۶۳ مگابیت برثانیه است. در رتبه بعدی نروژ با سرعت دانلود ۵۷.۳۱ مگابیت برثانیه قرار دارد. امارات متحده عربی نیز با سرعت دانلود ۵۵.۱۷ مگابیت برثانیه در رتبه سوم است.

در رتبه های چهارم و پنجم نیز سنگاپور و ایسلند به ترتیب با سرعت دانلود ۵۲.۸۴ و ۵۲.۳۵ مگابیت برثانیه قرار دارند. استرالیا با سرعت ۵۲.۲۶، هلند با سرعت ۵۰.۷۷، کانادا با سرعت ۴۹.۷۰، بلژیک با سرعت ۴۷.۲۷، مجارستان با سرعت ۴۶.۴۰ مگابیت برثانیه به ترتیب در رده های ۶ تا ۱۰ این فهرست هستند.

این درحالی است که متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت همراه ۲۲.۸۱ مگابیت برثانیه است.

همچنین بیشترین سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان در ماه جولای سال جاری میلادی  به سنگاپور تعلق دارد. سرعت دانلود اینترنت ثابت این کشور ۱۸۱.۴۷ مگابیت برثانیه است. در رده دوم این فهرست هنگ کنگ با سرعت دانلود ۱۴۶.۶۵ مگابیت برثانیه قرار دارد و پس از آن ایسلند با سرعت دانلود ۱۴۳.۶۲ مگابیت برثانیه است. رومانی و کره جنوبی نیز به ترتیب با سرعت دانلود ۱۰۵.۹۸ و ۱۰۲.۰۷ در رده های چهارم و پنجم قرار دارند. پس از آن ایالات متحده آمریکا با سرعت ۹۶.۹۱، مجارستان با سرعت ۹۶.۴۸، سوییس با سرعت ۹۴.۴۹، لوگزامبورگ با سرعت ۹۳.۰۱ و ماکائو با سرعت ۹۰.۵۳ مگابیت برثانیه به ترتیب در رتبه های ۶تا ۱۰ قرار دارند.

این درحالی است که متوسط جهانی سرعت دانلود با اینترنت ثابت ۴۶.۴۱مگابیت برثانیه است.

علاوه براین موارد کره جنوبی که یکی از بهترین خدمات اینترنتی جهان را ارائه می کند در رده بندی جولای ۲۰۱۸ با افول روبرو شده است.

سرعت دانلود اینترنت همراه این کشور۳۶.۶۴ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود آن ۱۴.۱۴ مگابیت برثانیه است. کره جنوبی در این رده بندی ۳ پله سقوط کرده در رتبه نوزدهم قرار دارد.

در بخش اینترنت ثابت نیز سرعت دانلود در این کشور ۱۰۲.۰۷ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود ۸۶.۵۳ مگابیت برثانیه است. در این قسمت نیز کره جنوبی با یک پله سقوط در رده پنجم قرار دارد.

ترکیه همسایه ایران نیز در این رتبه بندی حضور دارد. سرعت دانلود اینترنت همراه این کشور ۳۳.۹۱ و سرعت آپلود آن ۱۳.۰۳ مگابیت برثانیه است. ترکیه در این رده بندی با ۳ پله صعود در رده ۲۷ جهانی قرار دارد. از سوی دیگر در بخش اینترنت ثابت رتبه ترکیه با ۴ پله سقوط به ۹۱ رسیده است. سرعت دانلود اینترنت ثابت این کشور ۱۶.۵۱ و سرعت آپلود آن ۴.۸۱ مگابیت برثانیه است.

در این رده بندی ایالات متحده آمریکا نیز حضور دارد. سرعت دانلود اینترنت همراه در این کشور ۲۷.۴۰ و سرعت آپلود آن ۸.۴۶ مگابیت برثانیه است. این کشور در رده جهانی ۴۸ قرار دارد. رتبه این کشور در رده بندی اینترنت همراه تغییری نکرده است. از سوی دیگر سرعت دانلود اینترنت ثابت در این کشور ۹۶.۹۱ و سرعت آپلود آن ۳۲.۸۶ مگابیت برثانیه است. آمریکا در این رده بنده با یک پله صعود در رتبه ۶ جهانی قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">