ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرنوشت نامعلوم طرح Gnaf در شرکت پست

| چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه طی یک سال گذشته حجم بار در بسته‌ها افزایش پیدا کرد بطوری که 30 درصد مرسولات را خریدهای اینترنتی تشکیل می‌دهد، گفت: ارسال قبوض که حجم بالا و بیش از 50 میلیون مرسوله را شامل می‌شد، اکنون تقریبا به صفر رسیده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایلنا، درباره روند تغییرات ارسال مرسولات پستی نسبت به سال گذشته اظهار داشت: بار ترافیکی ما در بخش پاکت و نامه‌ها کاهش و در بسته‌ها افزایش پیدا کرده است. قبلا قبوض آب، برق و تلفن نیز از طریق پست توزیع می‌شد اما از سال گذشته قبوض کاغذی حذف و صدور قبض به صورت الکترونیکی درآمده است که باعث شد حجم بار ترافیکی ما کاهش پیدا کند. از طرفی حجم بار در بسته‌ها افزایش پیدا کرد بطوری که 30 درصد مرسولات را خریدهای اینترنتی تشکیل می‌دهد که در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه حذف قبوض 40 درصد حجم ترافیک ارسال پاکت‌ها را کاهش داده‌اند، افزود: ارسال قبوض که حجم بالا و بیش از 50 میلیون مرسوله را شامل می‌شد، اکنون تقریبا به صفر رسیده است.

320 میلیارد تومان زیان؛ در سال گذشته

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه حذف قبوض کاغذی درآمدهای ما را به شدت کاهش داده، گفت: سال گذشته 320 میلیارد تومان زیان داشتیم اما از سوی دیگر تلاش می‌کنیم در افزایش تعداد بسته‌ها جبران کنیم.

سبحانی‌فر در ادامه به موضوع کرونا و تاثیرگذاری بر روند ارسال مرسولات پستی اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایط سخت کرونایی مردم بدون نیاز به خروج از منزل کارهای خود را به پست محول کردند و همکاران شرکت پست نیز سعی کردند خدمات بهتری به مردم ارائه دهند که باعث شد 5 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 50 نفر در بیمارستان بستری و تست 300 نفر نیز مثبت شد. اما در هر حال در این شرایط خدمت رسانی کردند، ظرفیت مراسلات در این ایام به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و این افزایش نه فقط روی پاکت بلکه روی بسته‌هایی بود که مردم مایحتاج خود را از این طریق تامین می‌کردند.

تاثیر تحریم بر مرسوله‌ها

وی به موضوع تاثیر تحریم بر ارسال مرسولات پستی نیز پرداخت و گفت: بر اساس ضوابط و مقررات اتحادیه جهانی پست، تحریم‌ها در مرسولات اثرگذار نیست، آنچه بر بخش بین‌الملل اثر گذاشت موضوع کرونا بود که باعث شد مراسلات محدود و ممنوع شود، این موضوع فقط مربوط به کشور ما نبود، در تمام کشورها محدودیت ایجاد شد، اکنون رفته‌رفته محدودیت‌ها در حال لغو شدن است، با ضدعفونی و رعایت پروتکل‌ها  51 کشور محدودیت‌ها را لغو کردند، ما هم برنامه‌ریزی می‌کنیم که رهسپاری افزایش یابد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر مروادات پستی ایران را با کشورهای کانادا استرالیا، امریکا عنوان کرد.

 

پروژه جی‌نف به کجا رسید؟

وی درباره اجرای پروژه جی‌نف گفت: این پروژه یک کار حاکمیتی و مربوط به شناسایی مکان‌ها است که بر اساس کد 10 رقمی شناسایی و کدگذاری می‌شوند. اکنون در بخشی از کشور انجام و بخشی نیز باقی مانده است. هفته پیش مناقصه جهت تعیین پیمانکار انجام شد بزودی قرارداد آن منعقد می‌شود که بتوانیم پروژه  را تکمیل کنیم، با اجرای این طرح خیلی از دستگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

 

  • ۹۹/۰۷/۱۶

شرکت پست

طرح G-NAF

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">