ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) بزرگ ترین ظرفیت کشور در حوزه فناوری اطلاعات و آموزش مجازی است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی ضمن قدردانی از همه دستگاه ها و نهادها، همین طور فرهنگیان و اولیایی که یاریگر آموزش مجازی دانش آموزان بوده و هستند، گفت: ضعف ها و مشکلات شبکه شاد از همه استان ها جمع آوری شده و کارشناسان در حال رفع آن ها هستند.

وی افزود: به بهانه عدم دسترسی به تلفن هوشمند و اینترنت نباید دانش آموزی از آموزش عقب بماند و در حال حاضر تلویزیون، آموزش ها را ارائه می کند.

وی با اشاره به شرایطی که سال تحصیلی را آغاز کرده ایم، افزود: سیستم و دانش آموز ما سال ها یاد گرفته بود به مدرسه برود و در کلاس، آموزش ببیند که امسال در شرایط متفاوتی قرار گرفتیم و سیاست های بالادستی می گوید در شرایط سخت و بحران ها باید بتوان روی پای خود ایستاد و از وظایف و ماموریت ها پاسداری کرد که به همت جامعه فرهنگی در این حوزه سرافراز بودیم.

حاجی میرزایی اظهار کرد: وارد کار نو و متفاوتی شدیم که به سرعت به شرایط، واکنش نشان دادیم و فرصت آزمون و رفع اشکال نداشتیم و باید به سرعت وارد می شدیم و اشکالات هم به تدریج حل می شود.

وی بیان کرد: سیاست اصلی حمایت از این ظرفیت ملی است و هیچ خدمتی در کشور به گستردگی شبکه شاد در عرصه فضای مجازی نیست و هر چه ترافیک این شبکه افزایش می یابد، ترافیک دیگر شبکه ها کاهش می یابد و نشان می دهد جریان اینترنت کشور مصروف تعلیم و تربیت می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که حوزه پرورشی به طور جدی دغدغه ماست و همه کانال های پرورشی در شاد فعال شده، افزود: برخی برنامه های این حوزه که در شبکه شاد عرضه می شود مخاطبان بیش از یک میلیون نفری دارد.

وی با بیان اینکه سیاست ما کاستن از محرومیت ها و اولویت دادن به محروم ترین مناطق برای رساندن آنها به متوسط کشوری است، اظهار کرد: رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس قول داده اند سرانه فضای آموزشی استان کرمان تا پایان سال به متوسط کشور برسد.

حاجی میرزایی با اشاره به این که توزیع نامناسب در سطح استان وجود دارد اما همه منابع را برای کاستن این فاصله ها اختصاص خواهیم داد، گفت: جمعیت برای جابه جایی از کسی اجازه نمی گیرد اما با جابه جایی، تعادل های ما را به هم می زند و غالب مسائلی که داریم در حاشیه شهرهاست.

وی با اشاره به این که تجهیز هنرستان ها جزو اولویت های ماست، بیان کرد: برای کسانی که تبلت ندارند، راهی برای پاسخ به این نیاز ۳ میلیون نفری وجود ندارد و نهادهای مدنی و حمایتی را فعال کرده ایم که حداکثر می شود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تبلت تامین کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست ما در مناطق کم جمعیت، آموزش حضوری است و کسانی که از تلویزیون آموزش می بینند هر هفته یا دو هفته باید به معلمشان مراجعه کنند تا کاستی در آموزش نباشد.

حاجی میرزایی با اشاره به این که معلمان موظف هستند روی تک تک دانش آموزانشان حساس باشند، تصریح کرد: هیچ دانش آموزی به هر دلیلی نباید از گردونه آموزش عقب بماند.

وی بیان کرد: سال ها به دنبال تقویت پیوند خانه و مدرسه بودیم که امروز این پیوند شکل گرفته و نقش دانش آموزان در فراگیری بیشتر شده و باید از این فرصت استفاده کرد.

  • ۹۹/۰۷/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">