ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شروع به کار خودپرداز ارزی در کشور

| يكشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۰، ۰۴:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل بانک ملی، از خودپرداز ارزی و کارت ارزی و ریالی رونمایی شد و افراد دارای حساب ارزی می‌توانند از خدمات دستگاه‌های خودپرداز برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل بانک ملی در مراسم رونمایی از خدمات ارزی بانک ملی اظهار داشت: امروز سامانه کارا افتتاح شد و افراد از این پس می‌توانند حساب ارزی در بانک ملی افتتاح کنند و سپس کارتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانند خرید ریالی داشته باشند.

«محمدرضا فرزین» افزود: براین اساس افراد می‌توانند با ارزی که در حساب‌های بانک ملی خواهند داشت حساب ارزی داشته باشند و هر زمان که مایل باشند می‌توانند ارز خود را برداشت یا واریز کنند.

وی گفت: همچنین امروز حساب ارزی غیرحضوری نیز افتتاح شد و از این پس افراد و صرافی می‌توانند به صورت غیرحضوری افتتاح حساب داشته باشند.

مدیرعامل بانک ملی تاکید کرد: نخستین بار است که در سیستم بانکی کارت ارزی و ریالی داریم.

وی بیان داشت: همان طور که گفته شد افراد می‌توانند با کارت ارزی از خودپرداز برداشت ریالی داشته باشند و درصدد هستیم خودپردازهای ارزی در بانک ملی افزایش دهیم.

فرزین ادامه داد: اکنون ۱۱ خودپرداز در سطح شهر فعال است و در ماه‌های آینده با خرید دستگاه‌های مربوطه این تعداد را افزایش خواهیم داد.

وی اظهار داشت: افراد می‌توانند افتتاح حساب ارزی داشته باشند و سقف برداشت از دستگاه روزانه ۵۰۰ یورو یا دلار در روز و  سقف واریز نیز یک هزار دلار یا یورو است. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این مراسم گفت: سیاست اصلی و مهم وزارت اقتصاد این است که هر ابزاری که بتواند بر کاهش تقاضای اسکناس ارز در کشور کمک کند و فرآیندها را تسهیل کند استقبال می‌کند.

«سید احسان خاندوزی» افزود: شبکه بانکی از جهت کاهش تقاضای اسکناس ارز توان پیشرفت دارد و ابزارهای کمی در خدمات حوزه ارزی در کشور وجود دارد و هر کدام از نوآوری‌های مالی که بتواند به پیشرفته‌تر شدن سیستم، اتکا به حساب‌ها و کاهش تقاضای اسکناس ارز کمک کند، مورد حمایت وزارت اقتصاد است.

  • ۰۰/۱۰/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">