ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شیائومی از اپل جلو افتاد!

| شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

شیائومی با ۱۷ درصد سهم صادرات گوشی‌های هوشمند در جهان از رقیب آمریکایی خود، اپل با ۱۴ درصد سهم بازار پیشی گرفت.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت شیائومی چین دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است و رقیب خود، اپل آمریکا را با 3 درصد سهم بیشتر در بازار پشت سر گذاشته است.

 شیائومی 17 درصد سهم صادرات گوشی‌های هوشمند در جهان را در سه ماهه دوم 2021 در اختیار گرفت. شرکت سامسونگ با 19 درصد، بالاتر از شیائومی قرار داشت و اپل با 14 درصد سهم بازار در رتبه سوم قرار گرفت.

 آژانس تحقیقاتی کانالیس کرد با اشاره به افزایش 300 درصدی صادرات شیائومی به آمریکای لاتین و افزایش 50 درصدی فروش آن در غرب اروپا اعلام کرد شیائومی به سرعت در حال توسعه کسب و کار خود در خارج از کشور است.

طبق گزارش این شرکت تحقیقاتی، سهم شیائومی در خرید و فروش‌های روز جمعه 4.1 درصد بالاتر رفته است. موفقیت شیائومی نتیجه افزایش اخیر 83 درصدی صادرات آن است. این در حالی است که فروش سامسونگ 15 درصد بالا رفته و اپل تنها یک درصد افزایش فروش داشته است.

 شیائومی دو گوشی هوشمند جدید از ابتدای سال جاری میلادی معرفی کرده که یکی از آنها با نام «می 11 آلترا» یکی از بزرگترین سنسورهای دوربین را در گوشی های هوشمند دارد. پایین بودن متوسط قیمت فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی نسبت به سامسونگ و اپل، جذابیت آن را برای مصرف کنندگان بالا برده است.

 در گزارش آژانس کانالیس آمده است:«متوسط قیمت فروش گوشی‌های شیائومی در مقایسه با سامسونگ و اپل به ترتیب 40 و 75 درصد ارزانتر است. بنابراین اولویت اول شیائومی در سال جاری افزایش فروش گوشی های جدید آن مانند می 11 آلترا در رقابتی سخت است».

 شیائومی علاوه بر گوشی های هوشمند سایر بازارها را هم امتحان میکند. این شرکت در اوایل سال جاری به دنبال ورود به کسب و کار خودروهای برقی بود و طرحهای خود را برای 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این فناوری طی یک دهه آینده اعلام کرد.

  • ۰۰/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">