ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه رایگان "سیستم جامع آموزش دانشگاهی"

| يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۸۸، ۰۲:۵۶ ب.ظ | ۱ نظر

"سیستم جامع آموزش دانشگاهی" با هدف تسری در نظام آموزشی کلیه دانشگاه‌های کشور و همچنین جلوگیری از صرف هزینه‌های موازی دانشگاه‌ها برای تهیه سیستم نظام آموزشی الکترونیکی، بصورت رایگان در اختیار دانشگاه‌های متقاضی قرار می‌گیرد.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، در سال 1387 این دبیرخانه پیرو عقد تفاهم‌نامه‌ای با ستاد حمل‌و‌نقل و سوخت، اقدام به تهیه نرم‌افزار سیستم جامع آموزش دانشگاهی نموده و در پی آن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و همچنین امنیت این سیستم در دبیرخانه فراهم و فعال‌سازی شده است.

طبق توافقات اولیه این سیستم به صورت خرید لایسنس تحویل دبیرخانه شده است و مالکیت این نرم‌افزار متعلق به دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی بوده و برای در اختیار قرار دادن این سیستم به دانشگاه‌های سراسر کشور محدودیت اجرایی و مالی ندارد، اما در حال حاضر امکان پشتیبانی رایگان، همراه با نصب نرم‌افزار برای 10 دانشگاه فراهم شده است.

پیش از توافق برای خرید این نرم‌افزار، 8 دانشگاه شامل دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شاهد، هنر، صنعت هواپیمایی، پیام‌نور(واحد تهران و شهریار)، اصول‌الدین و موسسه آموزی عالی سوره از این سیستم آموزشی استفاده کرده و می‌کنند و اکنون دانشگاه امام حسین و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز متقاضی دریافت این سیستم است.

این سیستم جامع تحت وب بر بسترJ2EE و با استفاده از پایگاه داده Oracle تولید شده است. از جمله بخش‌های اصلی این سیستم می‌توان به سیستم مدیریت آموزش(شامل تعریف نظام‌های مختلف آموزشی، رشته‌های تحصیلی، دروس هر رشته)، سیستم مدیریت امور دانشجویی(شامل ثبت‌نام و ترمیم، مشاهده کارنامه و امور فارغ‌التحصیلی)، سیستم مدیریت منابع انسانی در حوزه آموزش(شامل پست‌های سازمانی، اشخاص و نقش‌ها و کنترل دسترسی)، سیستم مدیریت مالی( شامل محاسبه شهریه، صدور فیش مالی، تعیین نحوه پرداخت و تقسیط و صدور تراز مالی اشخاص) اشاره کرد که به منظور بهره‌برداری مناسب از فناوری اطلاعات برای بهبود رویه‌های عملیاتی در اختیار مسئو‌لان دانشگاه قرار می‌دهد.

با عنایت به موارد فوق این دبیرخانه آمادگی خود را جهت هماهنگی با مسئولان مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و آموزش دانشگاه‌ها به منظور تحویل سیستم مذکور و برنامه‌ریزی جهت انطباق ویژگی‌های مورد تقاضای با این سیستم اعلام می‌دارد.

  • ۸۸/۱۲/۰۲

نظرات  (۱)

kheily moshtaghane montazere etelaate bishtar mibasham

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">