ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نماینده مردم بندرعباس در مجلس معتقد است سازمان پدافند غیرعامل با تبدیل شدن به سازمانی مستقل می‌تواند در حوزه نرم‌افزاری به مقابله با حملات سایبری به بنادر و گمرکات کشور کمک کند.
احمد مرادی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به حمله سایبری اخیر به گمرک شهید رجایی در بندرعباس، گفت: زیرساخت های مناسبی در حوزه مقابله با حملات سایبری دشمن وجود دارد که کارشناسان اجازه ندادند این حمله سایبری نیز همانند برخی حملات گذشته، نتیجه بخش باشد و خنثی شد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: گمرک شهید رجایی در هرمزگان یکی از گمرکات مهم کشور بوده و 60 درصد جابجایی کالا و صادرات و واردات از طریق این گمرک صورت می گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اهمیت بالای گمرک شهید رجایی باعث می شود، توجه ویژه ای نسبت به زیرساخت های مختلف آن صورت گیرد که البته لازم است ارتقا یابد.

مرادی افزود: مشکلاتی در گذشته در حوزه مقابله با حملات سایبری وجود داشت که رفته رفته زیرساخت های لازم آن فراهم شد البته ضروری است در شرایطی که حملات متعددی از سوی دشمن برای آسیب زدن به گمرک صورت می گیرد، سیستم مقابله بیش از پیش تقویت شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تأکید ما بر این است که سازمان پدافند غیرعامل به سازمانی کاملا مستقل و تحت تشکیلات ستاد کل نیروهای مسلح قرار گیرد تا از ظرفیت های نرم افزاری آن برای مقابله با حملات سایبری به بنادر و گمرکات کشور استفاده شود.

  • ۹۹/۰۷/۲۹

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">