ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لطمه جبران ناپذیر به مجری تکفا 2

| شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، ۰۴:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

در پی انتشار اخباری در زمینه سابقه و وضعیت فعلی پروژه «تکفا 2» شرکت پرورش داده‌ها در این زمینه توضیحی به ایتنا ارسال نموده است:
مدیریت محترم سایت خبری ایتنا

با سلام

احتراما پیرو درج خبر مورخ 16/11/85 در سایت خبری www.itna.ir در ارتباط با پروژه تکفا2 به استحضار می‌رساند با توجه به سوابق جنابعالی بسیار متاسفیم که خبر نادرستی را که مربوط به شرکت پرورش داده‌ها است منتشر می‌کنید و هیچگونه مجوزی را در ارتباط با درج این خبر از مدیریت پرورش داده‌ها اخذ نمی‌نمایید و همانطور که مستحضر هستید این موضوع پیگرد قانونی دارد و جنابعالی با انتشار چنین خبری لطمه جبران‌ناپذیری را به این شرکت وارد نمودید.

شرکت پروش داده‌ها
توضیحات ایتنا

- پروژه تکفا2 که به اذعان دبیران پیشین و فعلی شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور، جایگاه اساسی در ادامه روند توسعه IT کشورمان داشته و در واقع حکم نقشه راه در این حوزه را خواهد داشت، طبعا نیازمند اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی است، همانطور که دکتر شهریاری در آخرین کنفرانس خبری خود، حدود یک سوم وقت خویش را به توضیح و پاسخگویی در این باره اختصاص داد. این پروژه البته از نقطه نظر ارزش قرارداد، و همچنین تجربه به کارگیری مشاوران خبره بین‌المللی نیز شایان توجه و بررسی است. انتظار می‌رود که شرکت مجری پروژه‌ای با این اهمیت با علم به این واقعیات، مشوق اطلاع‌رسانی در این زمینه باشد، تا بلکه موانع موجود بر سر راه انجام آن مرتفع شوند ‌و توقف طولانی مدت آن که موجب ضرر و زیان همه طرفین و به ویژه کشورمان است پایان یابد.

- «گرفتن مجوز قبل از انتشار خبر» که در فاکس ارسالی این شرکت آمده است، چه نشان دهنده دیدگاه واقعی ارسال کنندگان آن باشد و چه حاصل سهو و خطا شمرده شود، از آنجا که در تاریخ رسانه‌های ما بی‌سابقه است، می‌تواند به عنوان یک سند عجیب ماندگار تلقی شود، آن هم از مدیریت محترم شرکتی که بناست طرح جامع گسترده ملی توسعه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای همه شؤون یک کشور در حال توسعه تدوین نماید.

- معلوم نیست چه چیزی در خبر مزبور مورد تکذیب این شرکت است؟ این که پروژه در حال تعلیق است(که دبیر محترم شورای اطلاع‌رسانی نیز آن را تایید نمود) و یا این که بنا به اظهار نماینده مجری در این پروژه، حکم تغییر به او اعلام نشده است؟(که این نیز به راحتی و با نشان دادن یک حکم، مشخص خواهد شد) آیا اظهار هیچکدام از این حقایق، می‌تواند موجب ایجاد لطمه(جبران‌ناپذیر!) گردد؟

- ایتنا آمادگی دریافت و انتشار توضیحات و مستندات، و نیز اطلاع‌رسانی در زمینه ابعاد فنی و اجرایی پروژه تکفا2 از سوی مدیریت محترم پرورش داده‌ها به عنوان مجری رسمی این پروژه را دارد.

در همین رابطه:

- بی اطلاعی مشاوران تکفا از تکفا

  • ۸۵/۱۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">