ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لینوکس فارسی به سال 86 موکول شد

| يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۸۵، ۱۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر طرح ملی نرم افزارهای آزاد- متن باز گفت: طرح ملی لینوکس فارسی با یک سال تاخیر، اواسط سال ‪ ۸۶‬پایان می‌یابد.
"محمد خوانساری" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: این پروژه طبق برنامه باید در اواسط سال ‪ ۸۵‬به پایان می‌رسید اما به دلیل تاخیر در تخصیص اعتبارات که هر ساله رخ می‌داد و تاخیر برخی از شرکت‌ها در اجرای پروژه‌ها به دلیل مشکلات فنی این طرح بایکسال تاخیر مواجه است.
وی تصریح کرد: اما در حال حاضر خروجی‌های طرح لینوکس فارسی قابل استفاده می‌باشد.
وی بیان داشت: پس نباید منتظر این بود تا طرح پایان یابد، زیرا تا جایی که فعالیت‌های فارسی‌سازی و نهادینه کردن زبان فارسی در آن انجام شده، قابل استفاده است.
خوانساری اظهار داشت: تاکنون در قالب طرح ملی نرم افزارهای آزاد - متن باز حدود ‪ ۳۰‬پروژه اجرا شده است که مجموع اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه‌ها حدود ‪ ۸۱۰‬میلیون تومان است.
وی مهمترین مشکل طرح لینوکس فارسی را تاخیر در تخصیص بودجه‌های سال ‪۸۳‬ که در آبان ماه سال ‪ ۸۴‬تخصیص یافت، عنوان کرد و ادامه داد: به همین دلیل پروژه‌های مربوط در آبان ماه سال ‪ ۸۵‬به نتیجه می‌رسد.
مدیر طرح ملی نرم افزارهای آزاد- متن باز گفت: در سال گذشته نسخه‌های تجاری از لینوکس فارسی تا آنجا که فارسی‌سازی شده بود به بازار عرضه شد.
خوانساری افزود: یکی از برنامه‌های سال جاری طرح لینوکس فارسی این است که تعدادی پروژه از محل بودجه سال ‪ ۸۴‬قرار است توسط شورای عالی اطلاع رسانی اعلام مناقصه شود و تا آخر سال مالی امسال یعنی پایان تیر ماه قرار دادهای آن بسته خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال جاری مساله مهم برای این پروژه بحث فرهنگ‌سازی است که استفاده از لینوکس فارسی، نرم‌افزارهای آزاد - متن باز ترویج یافته و آشنایی نیروی انسانی با نرم افزارهای آزاد متن باز و سیستم عامل ملی لینوکس نیز انجام شود.

  • ۸۵/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">