ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مذاکره مایکروسافت با ترامپ برای خرید تیک تاک

| دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

مایکروسافت پس از دریافت اطمینان از رئیس جمهور آمریکا، برنامه خود برای خرید تیک تاک را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، مایکروسافت پس از دریافت اطمینان از رییس جمهور آمریکا برنامه خود برای خرید اپلیکیشن چینی تیک تاک را تایید کرد.

این  شرکت فناوری آمریکایی روز گذشته اعلام کرد به سرعت مذاکرات با شرکت مادر تیک تاک( بایت دنس) را  دنبال می کند و احتمالا تا ۱۵ سپتامبر مذاکرات برای خرید این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو تکمیل می شود.

پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد مخالف هرگونه معامله ای است و تیک تاک را در سراسر آمریکا ممنوع خواهد کرد، مایکروسافت  مذاکرات برای خرید اپلیکیشن چینی را متوقف کرد.

اما به نظر می رسد روز گذشته ترامپ پس از ملاقات با ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت، به طور شخصی رضایت خود از انجام این معامله را اعلام کرده است.

مایکروسافت درباره خرید تیک تاک گفت: ساختار جدید براساس تجربیات مورد علاقه کاربران این پلتفرم  ساخته و از سوی دیگر قابلیت های امنیتی در طراز جهانی و اقدامات حفاظتی نیز انجام می شود.

به عنوان مثال مایکروسافت تضمین می کند تمام اطلاعات کاربران آمریکایی تیک تاک به آمریکا منتقل و در این کشور نگهداری شود. همچنین اگر اطلاعاتی خارج از آمریکا ذخیره شده باشد، مایکروسافت حذف این موارد از سرورهای خارج کشور را نیزتضمین می کند.

البته این شرکت فناوری اشاره کرده مذاکرات خرید تیک تاک در مراحل اولیه است و هیچ تضمینی برای نهایی شدن آن وجود ندارد.  علاوه برآن هرگونه قراردادی تحت بررسی های دقیق قرار می گیرد.

این نخستین اظهار نظر رسمی مایکروسافت درباره شایعات خرید تیک تاک است.

 

ترامپ برای حمله به شرکت های نرم افزاری چینی آماده می شود
طبق گزارشی جدید ترامپ به زودی اقداماتی درباره شرکت های نرم افزار چینی انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ادعا می کند رئیس جمهور این کشور تصمیم دارد اقداماتی علیه شرکت های نرم افزاری چینی انجام دهد که اطلاعات کاربران را به طور مستقیم به دولت این کشور آسیایی منتقل می کنند.

او در مصاحبه ای با شبکه خبری  فاکس نیوز گفت: ترامپ گفت دیگر کافی است، ما این چالش را حل می کنیم. بنابراین در روزهای آینده او درباره  نرم افزارهای مرتبط با چین که ریسک های امنیت ملی ایجاد می کنند، تصمیماتی خواهد گرفت.

این اخبار در حالی منتشر می شود که ترامپ روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد دستور ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا را صادر می کند. تیک تاک یک اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه است که در مدت کوتاهی محبوب شده و اکنون بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

طی ماههای اخیر مقامات آمریکایی ادعا می کنند  شرکت مادر تیک تاک با دولت چین ارتباط نزدیکی دارد و از آنجا که اطلاعات کاربران را کنترل می کند، یک خطر امنیت ملی به شمار می آید.

  • ۹۹/۰۵/۱۳

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">