ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مروری بر آخرین وضعیت شبکه‌ تلفن همراه

| چهارشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۱۳ ب.ظ | ۱ نظر

در حال حاضر تعداد تلفن‌های همراه مشغول به کار هشت میلیون و ‌٥٠٣ هزار و ‌٦٠ شماره می‌باشد که در یک نگاه آماری، استان تهران با سه میلیون و ‌٥١٣ هزار و ‌٣٣٨ شماره و استان خراسان جنوبی با ‌١٨ هزار و ‌٦٠٧ شماره به ترتیب بیشترین و کمترین تلفن همراه را در کشور دارا هستند.
به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تلفن همراه یکی از فناوری‌هایی است که از سال ‌١٣٧٣ با ‌٩ هزار و ‌٢٠٠ مشترک در کشور کار خود را آغاز کرد ‌و هم اکنون یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین وسایل ارتباطی به حساب می‌آید، این وسیله دارای سرویس‌هایی است که استفاده‌کنندگان آن قادرند در هر جا که باشند از آن استفاده کنند.
تعداد تلفن‌های همراه واگذار شده در سال جاری ‌٣میلیون و‌٤٢٧ هزار و ‌٣٨٢ شماره است که استان تهران با یک میلیون و ‌٤٥٧ هزا رو ‌٤٨٩ شماره و استان خراسان شمالی با ‌٧ هزار و ‌٣٥٦ شماره به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد تلفن‌های همراه واگذار شده را در سال جاری دارا هستند.
تعداد شهرهای زیر پوشش تلفن همراه در کل کشور ‌٩٩٧ شهر می‌باشد،‌ ضمن آن که استان اصفهان با ‌٩٢ شهر و استان قم با پنج شهر به ترتیب بیشترین و کمترین شهرهای تحت پوشش تلفن همراه را در کشور دارا هستند.
تعداد BTS‌های موجود در کشور شش هزار و ‌٢٥١ آنتن است که استان تهران با یک هزار و ‌٥٢٣ آنتن و استان خراسان شمالی با ‌٤٠ آنتن به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد آنتن‌های BTS را در کشور دارا هستند.
ضریب نفوذ تلفن همراه به ازای ‌١٠٠ نفر ‌٤٥/١٢ نفر می‌باشد،‌ ضمن آن که استان تهران با ‌٠١/٢٩ درصد بیشترین ضریب نفوذ را در کشور دارا است.
در بخش خدمات شبکه، در حال حاضر از مجموع سه میلیون و ‌٤٣٦ هزار و ‌٨٨٠ مشترکی که از سرویس پیام کوتاه استفاده می‌کنند، تعداد یک میلیون و ‌٨٨٢ هزار و ‌٨٨٠ مشترک در سال جاری از خدمات سرویس پیام کوتاه بهره مند شده‌اند و از مجموع ‌١٨١ هزار و ‌٢٩٥ مشترکی که از سرویس پیام صوتی استفاده می‌کنند،‌ ‌٨٤ هزار و ‌٢٩٥ مشترک در سال جاری از خدمات سرویس پیام صوتی بهره مند شده‌اند.
تاکنون از طریق بیش از ‌٧٢ اپراتور بین الملل تلفن همراه، با ‌٤٢ کشور جهان ارتباط رومینگ برقرار شده است.
در بخش غیردولتی و شبکه‌ی تالیا؛ در حال حاضر ‌٤٥٥ هزار و ‌٨٥٥ مشترک در کشور از کارت‌های اعتباری تالیا استفاده می‌کنند که برای برقراری ارتباط این تلفن‌ها، ‌٢٤٦ آنتن BTS در شبکه‌ی مشغول سرویس دهی است.

  • ۸۴/۱۱/۱۲

نظرات  (۱)

wmiotiiiam ikaboi

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">