ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر پروژه مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی گفت: عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده که با بهره‌گیری از فناوری رایانش ابری و مدیریت کلان داده، امکان دسترسی، دانلود و پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای شتابدهنده‌ها و کسب‌وکارهای نوپا فراهم می‌کند.

به گزارش تسنیم مهدی ابوالقاسمی با بیان اینکه یکی از زیرساختهای مهم و زیربنایی مورد نیاز در زمینه ذخیره‌سازی، پردازش و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات، مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی است که پروژه تجهیز زیرساخت فیزیکی آن تعریف و اجرایی شده است، اظهار کرد: این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر پروژه مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی با بیان اینکه پروژه به صورت دو مرحله‌ای بین شرکتهای تراز اول در حوزه طراحی و پیاده‌سازی مرکز داده به مناقصه گذاشته شد، گفت: شرکت صنایع الکترونیک زعیم پس از کسب امتیاز مورد نیاز در مرحله اول ارزیابی کیفی، در مرحله دوم نیز بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان مجری پروژه تجهیز زیرساخت فیزیکی انتخاب شد.

وی با اشاره به مأموریت سازمان فضایی ایران در زمینه تمرکز و یکپارچه‌سازی داده‌های فضایی اظهار کرد: با توجه به ایجاد دسترسی آسان، سریع و پایدار به داده‌ها برای کاربران، این مرکز به گونه‌ای طراحی شده است که ظرفیتهای لازم برای ارائه سرویسهای مختلف اعم از اشتراک‌گذاری داده و تولید محصولات متنوع سنجش از دور را داراست.

او افزود: این مرکز با بهره‌گیری از فناوری رایانش ابری و مدیریت کلان داده و از طریق پلت‌فرم دسترسی به داده و اطلاعات، امکان دسترسی، دانلود و پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای شتابدهنده‌ها و کسب‌وکارهای نوپا فراهم می‌کند.

پروژه مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی در راستای تکمیل زنجیره ارزش داده‌های فضایی و براساس مأموریتهای تعریف شده، سازمان فضایی ایران آغاز شده است و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز برای ذخیره‌سازی، پردازش و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات فضایی، سنجش از دور را می‌‌توان از اهداف این پروژه برشمرد. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">