ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دردسرهای توییت وزیر ارتباطات برای استان همدان

| دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات تحلیلی از شماره تلفن هایی که از تهران خارج شده و به استان های مختلف رفته اند را در توییت خود منتشر کرد و اعلام کرد حدود ۱۰۰ هزار تن از این تلفن ها در همدان مستقر هستند و لذا این موضوع واکنش مسئولان همدان را به دنبال داشت.


گفتنی است توئیت وزیر ارتباطات مبنی بر سفر برخی از افراد به استان همدان و از طرفی عدم تعطیلی بسیاری از هتل ها و واحد های اقامتی در این استان موجب شد تا فشار مضاعفی از طرف بسیاری از کاربران فضای مجازی و شهروندان بر مسئولان افزایش یافته و مسئولان این استان از جمله استاندار را وادار به واکنش کند.

جهرمی در توییتر خود نوشته بود: «مصرف اینترنت نشون میده، نوروز حدود یک میلیون نفر از تهران رفتن بیرون که نوروز قبل ۴میلیون نفر بوده. خروجی قم حدود ۴۰هزار نفر. هرمزگان و یزد و بوشهر هم خروجی داشتن. اما همدان بیشترین جذب رو داشته، ده درصد این جمعیت. بعدش لرستان و چهارمحال و کرمانشاه. شمال و مشهد جذبش خیلی کم بوده


واکنش استاندار به توئیت وزیر
در همین راستا استاندار همدان در واکنش به آمار منتشر شده در توئیت اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سفرهای نوروزی بر اساس مصرف اینترنت گفت: منظور از این توئیت می تواند مربوط به همدانی های مقیم تهران و سایر شهرها باشد که به زادگاه خود بازگشته اند.
سید سعید شاهرخی در این رابطه گفت: وزیر ارتباط تحلیلی از شماره تلفن هایی که از تهران خارج شده و به استان های مختلف رفته اند را در توییت خود منتشر کرده و اعلام داشت که حدود ۱۰۰ هزار تن از این تلفن ها در همدان مستقر هستند.
وی اضافه کرد: شماره تلفن های مورد استناد وزیر ارتباطات مربوط به همدانی هایی است که در تهران و سایر استان ها زندگی می کنند و در ایام نوروز برای دید و بازدید اقوام خود به همدان آمده اند.
وی افزود: اینکه ۱۰۰ هزار مسافر به همدان آمده باشد، را هرگز تایید نمی کنیم و جمع بندی وزیر ارتباطات از آمار اعلام شده نیز همدانی های مقیم سایر شهرها هستند که در این ایام برای دیدار نوروزی به این شهر سفر کرده اند.


خودروی غریبه نداریم
این موضوع موجب شد تا فرمانده انتظامی همدان نیز اعلام کند: اظهار نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با آنچه در سطح شهر رصد کرده ایم متفاوت است و خودروهای غیربومی در سطح شهر تردد ندارند.
سردار بخشعلی کامرانی صالح با بیان اینکه شاهد کمترین تردد خودروهای غریبه در شهر هستیم. افزود: تمامی خانه مسافرهای استان به صورت مستمر مورد نظارت قرار دارند و با هرگونه و پذیرش مسافر در این محل ها طبق قانون برخورد می شود.


برخی شایعات در فضای مجازی سبب ناامیدی کادر درمانی استان همدان شده است
دادستان همدان با بیان اینکه به واسطه پیام وزیر ارتباطات در مورد ورود مسافران به همدان فضای منفی علیه مسئولان شکل گرفته است گفت: برخی شایعات در فضای مجازی سبب ناامیدی کادر درمانی استان همدان شده است
به گزارش تسنیم از همدان، حسن خانجانی ظهر امروز در جلسه صحن علنی شورای شهر همدان که به منظور بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه این ویروس آرامش روانی جامعه را به هم ریخت و برخی رسانه ها نیز با پخش خبرهای ناامید کننده آن را تشدید کردند.
وی در واکنش به توییت وزیر ارتباطات درباره افزایش حجم مسافران نوروزی در همدان ابراز کرد: بسیاری از شماره ها که متعلق به شهرهای دیگر هستند مالکانی همدانی دارد مانند بسیاری از پلاک های خودرو که متعلق به شهرهای دیگر هستند اما مالکان آن شهروندان همدانی هستند موضوعی که شاید ملاک ارزیابی وزیر نیز همین بوده باشد.
دادستان همدان با اشاره به اینکه ما نمی گوییم مسافر یا فرد غیربومی در همدان وجود ندارد عنوان کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ما زمان جنگ را درک کردیم مردم زیر بمب، موشک و حملات گسترده دشمنان بودند اما هیچ گاه به اندازه امروز وحشت نکرده بودند به همین دلیل لازم است به جای ایجاد فضای منفی، جوی آرام و مثبت در جامعه درست کنیم.

 

اعضای شورای شهر به جای صدور بیانیه به فکر را ه کارهایی برای مقابله با کرونا باشند
وی با تاکید بر اینکه تمامی افراد فعال در عرصه مقابله و پیشگیری با کرونا در تلاش هستند تا کارها را تخصصی پیش ببرند، ابراز کرد: در این دو روز گذشته به واسطه پیام وزیر ارتباطات جنبه منفی موضوع بیش از دیگر مسائل مورد توجه قرار گرفت و حتی اعضای شورای شهر نیز بیانیه دادند و اعلام کردند که مردم ما صدای شما را می شنویم که باید گفت ما به عنوان مسئولان نیز صدای شما اعضای شورای شهر را شنیدیم اما بهتر است به جای بیانیه دادن به این فکر کنیم که چه کارهایی می توان برای مقابله با این بحران انجام داد.
خانجانی با اشاره به اینکه برخی شایعات رخ داده سبب ناامیدی کادر بهداشت و درمان استان شده است، گفت: در این دو روز گذشته افرادی از پزشکان و پرستاران با من تماس گرفته و اعلام می کنند ما در خط مقدم در حال مبارزه با کرونا هستیم آن وقت شما شهر را رها کرده اید؟ در حالی که اینگونه نبود.


اظهارات وزیر ارتباطات غیرتخصصی بود
نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز گفت مسافرت ها زحمات کادر درمانی، گروه های جهادی و عموم مردم را به هدر می دهد
وی با بیان اینکه از دوم اسفندماه و پس از انتخابات جلسات مقابله با بیماری کرونا برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شد عنوان کرد: یک خبر بد یا فاز منفی می تواند همه تصمیمات و اقدامات انجام انجام شده برای مقابله با کرونا را تحت الشعاع قرار داده و از بین ببرد هر چند معتقدیم که ما باید پاسخگوی مردم بوده و مقابل اتفاقات نیز منفعل نباشیم.
دادستان همدان با اعلام اینکه در دو روز گذشته هتل های همدان بسته شده و حتی آژانس ها و بخشی از حمل و نقل عمومی نیز تعطیل شده است، گفت: مسافرخانه ها را تعطیل و وقتی متوجه شدیم آنها در فضای مجازی اقدام به فعالیت کرده اند دستور پیگیری و برخورد با آنها را صادر کردیم هرچند بسیاری از این افراد نیز در جریان تصمیمات گرفته شده توسط ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان نبودند.
وی با بیان اینکه دو روز پیش به کل دادستان های شهرستان های استان اعلام کردیم که وضعیت مسافران را بررسی کرده و آنها را به بیرون از استان راهنمایی کنند افزود: آمدن یک فرد به عنوان مسافر به یک شهر جرم محسوب نمی شود و ما نمی توانیم با این افراد صرف اینکه مسافر هستند برخورد قضایی کنیم.
خانجانی تصریح کرد: ما در بخش قوانین و مدیریت بحران مشکلاتی داریم و حتی قانون مدیریت بحران که چند ماه پیش به تصویب رسید نیز مربوط به بلایای طبیعی بوده و درباره مسائلی مانند چنین بحرانی تدابیر لازم در نظر گرفته نشده است.
وی با اشاره به برخی رفتارهای ناپسند و بیان برخی تهمت ها علیه استاندار همدان ابراز کرد: از نزدیک شاهد اقدامات و تلاش ایشان برای مقابله با شیوع کرونا در استان هستیم پس بهتر است تابع احساسات نباشیم و پیش از آن که نظری را بیان کنیم از ابعاد یک کار مطلع شویم.
دادستان همدان بیان کرد: متاسفانه از مهم ترین عوامل شیوع کرونا در استان بی توجهی مردم به این موضوع است و ما دیدیم که از تاریخ 26 تا 29 اسفندماه مردم با تردد بسیار در معابر عمومی بی اهمیتی و بی توجهی خود نسبت به این موضوع را نشان دادند.

 

اظهارات وزیر ارتباطات در مورد ورود مسافران به همدان غیرتخصصی بود

فرماندار همدان با بیان اینکه اظهارات وزیر ارتباطات در مورد ورود مسافران به همدان غیرتخصصی بود گفت: مسئول رسیدگی به وضعیت جاده‌ها و اعلام تعداد سفرهای انجام شده وزارت راه و شهرسازی است و نه وزیر ارتباطات.
حسین افشاری ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر همدان که به‌صورت فوق‌العاده به‌منظور بررسی وضعیت شهر درباره ویروس کرونا برگزار شد با بیان اینکه صبح روز انتخابات نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونا برگزار شد اظهار داشت: از همان ابتدا پیش‌بینی کنترل روش‌های درمانی و مدیریت افکار عمومی برای مقابله با این بحران برنامه‌ریزی و مشخص شد کدام یک از بیمارستان‌ها در چه مرحله‌ای می‌توانند اقدام به پذیرش بیمار کنند.

وی با اعلام اینکه با گذشته یک ماه و تشکیل قرارگاه زیستی و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این جلسات یک روز در میان برگزار می‌شود گفت: تمامی مسائلی که امروز در جامعه مطرح می شود با جزئیات در جلسه این دو ستاد مطرح شده و برای برطرف کردن آن‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه پیش از تعطیلی برنامه بساط گستران پیاده‌راه بوعلی و یا روزبازارها شاهد بودیم که مردم بدون دغدغه و بدون توجه به خطر کویید 19 در معابر تردد می‌کنند عنوان کرد: در روزهای گذشته متاسفانه مردم خطر ابتلا به کرونا را جدی نمی‌گرفتند و فکر می‌کردند این مسئله یک دروغ است اما امروز دغدغه‌ جدی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 15 روز اخیر الگوی شروع بیماری کرونا در همدان تغییر کرده است، ابراز کرد: امروز مناطقی از شهر درگیر بیماری کرونا هستند که نه تنها افراد غیربومی در آنجا تردد ندارند بلکه نکات بهداشتی هم رعایت می‌شود یعنی آن مناطقی که شما فکر می‌کنید مسافرپذیر هستند آلودگی کمتری دارند.

افشاری در واکنش به توئیت وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مسئول رسیدگی به وضعیت جاده‌ها و تعداد سفرهای انجام شده وزارت راه و شهرسازی است و نه وزیر ارتباطات گفت: میزان تردد مسافرها به استان همدان علاوه بر نهاد یاد شده توسط راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه  نیز رصد می‌شود و برای ما عجیب بود که یک وزیر چنین موضوعی را بیان کرد مسئله‌ای که سبب شد فضای استان به سمت امنیتی شدن برود.

به گزارش تسنیم وی با تاکید بر اینکه ما یک ملت هستیم و در کنار یکدیگر در طول 41 سال گذشته بحران‌ها را مدیریت کرده‌ایم عنوان کرد: نباید همدلی و همبستگی مردم تبدیل به تنفر شود آن هم به‌دلیل برخی مسائل مانند اینکه شیوع بیماری از شهری مثل قم بوده و یا اینکه چرا فلان فرد از فلان شهر به شهر ما می‌آید.

فرماندار همدان عنوان کرد: بارها به گروه‌های مردمی گفته‌ام روحیه مطالبه‌گری آسیب‌زا است و ما باید روحیه مسئولیت‌پذیری یا مطالبه‌گری مسئولانه را در جامعه ترویج کنیم چرا که اسلام همه ما را در برابر جامعه مسئول دانسته است.

وی تصریح کرد: امروز تیم بهداشت و درمان ما بهترین روش پیشگیری و مقابله با کرونا را ماندن در خانه می‌داند اما مردم به آن عمل نمی‌کند موضوعی که باید از طریق گروه‌های پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و دلایل آن مشخص شود.

افشاری با اعلام این که بیشترین میزان شیوع ابتلا به کرونا مربوط به دید و بازدیدها و مجالس فاتحه و عروسی می‌شود بیان کرد: تردد در معابر عمومی و شلوغ در رده‌های بعدی دلایل ابتلا به این بیماری قرار دارند.

وی با تاکید بر این که باید اعتماد به نهادهای رسمی و اطلاعاتی که آنها ارائه می‌دهند مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: وقتی ما تصمیمی را می‌گیریم باید جوانب آن را نیز بسنجیم به‌عنوان مثال وقتی می‌خواهیم دستور تعطیلی برخی مشاغل را بدهیم باید بدانیم که 52 درصد اشتغال همدان مربوط به عرصه خدمات است.

فرماندار همدان با بیان اینکه هنگام تصمیم‌گیری‌ها توجه به معیشت مردم برای ما در اولویت قرار دارد ابراز کرد: اگر ما این نکات را لحاظ نکنیم مجبوریم برای عملی شدن تصمیمات، قهری برخورد کنیم هر چند تا امروز نیز از تمامی ظرفیت‌های قانونی و فراقانونی برای اجرای تصمیمات استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ضرر برخی تصمیمات در حوزه مقابله با شیوع کرونا بیش از فواید آن است تاکید کرد:  از همه می‌خواهیم از اقدامات خودسرانه که سبب بروز اتفاقات بد در جامعه می‌شود پرهیز کنند.

افشاری با قدردانی از اقدامات ستاد مردمی مقابله با شیوع کرونا در همدان نیز بیان کرد: از آنها می‌خواهیم همکاری خود با نهادهای مربوطه را تقویت کنند ما نیز تلاش می‌کنیم هر جا که لازم بود از ظرفیت این گروه استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: مردم باید بدانند تعطیل کردن 26 هزار واحد صنفی تنها با یک ابلاغ امکان‌پذیر نیست هر چند امروز عملکرد آنها در تعطیل کردن واحدهای صنفی جای قدردانی و تشکر دارد.

فرماندار همدان بیان کرد: جالب است بدانید در گفت‌وگوی خبری که در صداو سیمای همدان برگزار شد طبق آماری که به ما ارائه دادند و با وجود اینکه جلسه درباره کرونا برگزار شده بود تنها کمتر از 8 درصد تماس گیرندگان با سامانه 162 درباره کرونا سوال کردند و 92 درصد  از سوالا مربوط به مسائل اقتصادی کرونا داشته‌اند.

 

واکنش مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه به توئیت وزیر ارتباطات
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه به توئیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که کرمانشاه را از مقاصد عمده مسافرین نوروزی خوانده بود، واکنش نشان داد.
امید قادری در پاسخ به توئیت اخیر آذری جهرمی که کرمانشاه را از مقاصد اصلی میهمانان نوروزی معرفی کرده بود، اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان همه مراکز اقامتی کرمانشاه شامل هتل ها، مهمانپذیرها، بومگردی ها و مراکز پذیرایی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و هیچگونه پذیرش مسافر در استان نداریم.
وی با تاکید بر اینکه تصاویر و مستندات این موضوع در فضای مجازی نیز منتشر شده، گفت: تمامی فعالین گردشگری استان ملزم به اعمال دستورات ستاد مقابله با کرونا هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، در خصوص مسافران ورودی به استان اظهار داشت: عمده این مسافران کرمانشاهیان مقیم و یا شاغل در سایر استان ها هستند که به دلیل شروع تعطیلات نوروز به استان زادگاه خود مراجعه کرده اند.
به گزارش ایسنا قادری پایان تاکید کرد: ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه با رویکرد مقابله با ویروس کرونا در حال حاضر فعال بوده و در این ایام به صورت مستمر تاسیسات گردشگری استان را رصد و به تخلفات و شکایات مردمی رسیدگی می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">