ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فراخوان نظرخواهی تخصصی درباره پیش نویس مربوط به «ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی» و «آئین نامه تأیید نمونه تجهیزات ICT» توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد.

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیش نویس «آئین نامه تأیید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات» با هدف اعمال استانداردها، ضوابط و نظام‌های کنترل کیفی و تأیید نمونه تجهیزات (Type Approval) در ارائه خدمات، توسعه و بهره‌برداری از شبکه‌های مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات در کشور تدوین شده است.

این پیش نویس به منظور بازنگری مصوبه ۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با هدف اطمینان از سازگاری تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات با استانداردها و الزامات فنی ملی و بین المللی، حفظ سلامت و ایمنی در استفاده از تجهیزات، عدم اختلال تجهیزات در شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در رگولاتوری تنظیم و برای نظرخواهی عمومی منتشر شده است.

همچنین پیش ‏نویس «ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی» به منظور بازنگری در مصوبه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بر اساس اهداف کلان سیاستگذاری، مدیریت یکپارچه تخصیص منابع شبکه ملی اطلاعات، مدیریت بهره‌برداری منابع ملی و بین ‏المللی مورد استفاده در شبکه ملی اطلاعات، نظارت و پایش برای بهره‌برداری بهینه از منابع شبکه ملی اطلاعات و ایجاد امکان مزیت‌بخشی کیفی و اقتصادی در دسترسی به خدمات و محتوای شبکه ملی اطلاعات، تدوین شده است.

امکان ارائه نظرات تخصصی در خصوص این دو آئین نامه به منظور جلب مشارکت تمامی ذینفعان و صاحب نظران حوزه ICT در تدوین مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بهره‌مندی از دیدگاه‌های تخصصی آنان، تا اول آذر ماه جاری روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراهم شده است.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در تالار گفتگوی رگولاتوری به آدرس forum.cra.ir یا پورتال این سازمان به نشانی www.cra.ir، منوی تالار گفتگو، پس از مطالعه پیش نویس ها، نظر و پیشنهادهای خود را درباره این موضوعات درج کنند.

  • ۰۰/۰۷/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">