ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی از قدرت ایران در جنگ سایبری

| سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

نشریه نشنال اینترست آمریکا نوشت توانمندی ایران در حوزه جنگ الکترونیک سبب نگرانی واشنگتن و اسرائیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اعتراف به جایگاه پنجم ایران در حوزه فناوری اطلاعات در جهان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

نشریه نشنال اینترست آمریکا در گزارشی نوشت: ایران در حوزه رویارویی‌ها در دنیای مجازی (جنگ سایبری) توانایی‌های بازدارنده متعددی در اختیار دارد.

بر خلاف لشکرکشی‌های آمریکا به منطقه، توانمندی ایران در حوزه جنگ الکترونیک که چند سالی است در فضای مجازی جایگاهی پیدا کرده است سبب نگرانی واشنگتن شده است.

این نوع جنگ از زمانی جدی‌تر شد که خبر کنترل هواپیمای جاسوسی آر کی یو ۱۷۰ آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۱، که از جانب متخصصان ایرانی صورت گرفته بود در جهان منتشر شد. ایران توانسته بود این هواپیما را کاملا سالم در اختیار بگیرد.

آن زمان نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به قدرت ایران در جنگ سایبری اعتراف کردند، توانمندی که موجب شد تا ایران در فهرست پنج کشور قدرتمند حوزه جنگ‌های الکترونیک جهان قرار بگیرد.

مرکز پژوهش‌های امنیت ملی در دانشگاه تل آویو متن پژوهشی را از جنگ الکترونیک میان آمریکا و ایران منتشر کرد که در آن آمده است، تهران برای حمایت از تاسیسات حیاتی خود در پی توسعه دادن برنامه‌های الکترونیکی است، این برنامه‌ها بسیار پیچیده اند و به این کشور قدرت می‌دهند تا بتواند تاسیسات غربی و صهیونیستی را به تعطیلی بکشاند، زیرا تهران با توجه به توانایی‌هایی که دارد قادر است در برنامه‌های الکترونیکی موسسات صهیونیستی و آمریکایی نفوذ کند.

یک افسر عالی رتبه در نهاد اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) که نخواست نامش فاش شود اعتراف کرد ایران در توسعه الکترونیکی و فناوری، کشور قدرتمندی است و نهاد اطلاعاتی اسرائیل در این زمینه با کشور پیشرفته‌ای مواجه است.

در همین زمینه نشریه نشنال اینترست آمریکا روز پانزدهم مه امسال (۲۵ اردیبهشت) گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده است، ایران در حوزه جنگ سایبری ابزار‌های متعددی را برای مقابله با دشمنان در اختیار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">