ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان این‌که فروشگاه‌ها و شرکت‌ها برای نصب دوربین مدار بسته حتما از مراکز معتبر نسبت به خرید و نصب اقدام کنند، گفت: همچنین بعد از خرید و نصب این دوربین ها شخصا اقدام به تغییر نام کاربری و رمز عبور کنید و به هیچ عنوان از شخص دیگری کمک نگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، این روزها در هر فروشگاه یا شرکتی شما دوربین‌‌های مدار بسته‌ای را می‌بینید که از سوی صاحبان آنها برای تامین بیشتر امنیت نصب شده است اما متاسفانه عدم آشنایی با این سیستم‌ها باعث شده خود دارندگان دوربین‌های مدار بسته قربانی مجرمان حرفه‌ای سایبری شوند و از آنها اخاذی شود.

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با بیان اینکه نام کاربری و رمز عبور که از سوی نصب کنندگان دوربین‌های مدار بسته ارائه می‌شود پیش فرض است، افزود: متاسفانه به دلیل عدم آشنایی استفاده کنندگان سیستم‌های دوربین مدار بسته به نحوه تغییر نام کاربری و رمز عبور برای نظارت از راه دور بر فروشگاه یا شرکت خود، این دوربین‌ها به راحتی هک می‌شود و در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌گیرد و آنها به راحتی به سیستم دستگاه ضبط دوربین مدار بسته(DVR) نفوذ کرده و به تصاویر و فیلم‌های ضبط شده دسترسی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: با نفوذ به سیستم‌های دوربین مدار بسته و جمع آوری فیلم‌های ضبط شده اقدام به اخاذی از دارندگان این سیستم‌ها می‌کنند.

آذردرخش تاکید کرد: در صورت درخواست باج و اخاذی قبل از هرگونه اقدام و همکاری با مجرمان سایبری شکایت کرده و با مراجع قضایی و پلیس همکاری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: حتما نسبت به تغییر نام کاربری و رمز عبور دوربین‌های مدار بسته اقدام کنید و تغییر باید به صورت دوره‌ای صورت گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: به هیچ عنوان نام کاربری و رمز عبور سیستم‌های دوربین مدار بسته را به هیچ فرد دیگری ندهند.

این مقام مسئول به شرکت‌های نصب کننده دوربین‌های مدار بسته توصیه کرد: حتما در هنگام تحویل دوربین‌های مداربسته به مشتریان این موارد تاکید شود که نام کاربری و رمز عبور را تغییر دهند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

  • ۹۴/۱۱/۱۷

پلیس

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">