ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همین که تلاش کردی کافیه

| دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از خوبی‌های مدیر شدن و پروژه‌های اصطلاحا دولتی گرفتن این هست که نتیجش هر چی بشه مهم نیست و کسی کاری به کارتون نداره.

من رو که سال‌هاست می‌شناسید، ژن برتر نیستم وگرنه یه عمر برای دو زار پول این ستون رو پر نمی‌کردم. برای همین همیشه وقتی خواب می‌دیدم یه مسوولیت یا پروژه مهم می‌خان بهم واگذار کنن، می‌گفتم نظر لطف شماس و از عهده من خارجه. حالا اجازه بدین یه مقدار باتجربه‌تر و پخته‌تر بشم در خدمتم.

اما الان نه در عالم خواب که در واقعیت حتی پست‌های کلان کشوری هم بهم پیشنهاد بشه، درجا می‌پذیرم و یک ثانیه هم تردید نمی‌کنم. خب یعنی شما باشین فارغ از این که چند ساله هستین، چقدر تخصص و تجربه دارید، الان بهتون پست یا پروژه‌ای پیشنهاد بشه رد می‌کنید خداییش؟!

اگه بگید آره رد می‌کنم، خب با عرض شرمندگی باید بگم برادر من اشتباه می‌کنی. حالا میگم چرا.

مثلا تو همین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، کلی طرح و پروژه بلاتکلیف و شکست خورده داریم و مدیرایی که از این صندلی به اون صندلی جابجا می‌شن. یه بار که با یکیشون خیلی رک و شفاف و البته در گوشی حرف می‌زدم درباره اینکه چرا اینقدر گند می‌زنه و چرا نمی‌ره سراغ یه کار مناسب با استعدادش، این جواب‌های قانع‌کننده رو داد که حتما برای شما هم مفیده. اون گفت:

اول اینکه هیچ‌کس نمی‌تونه بگه از روز اولی که متولد شده متخصص و با تجربه بوده. خب هر کسی نیاز به کسب تجربه داره و تجربه هم از خوندن کتاب و روزنامه که به دست نمیاد. شما باید به دل کار بزنید و اینقدر خراب کنید تا یاد بگیرید دیگه. بالاخره ما برای آینده نیاز به مدیر داریم یا نه؟

دوم اینکه یکی باید شجاعت کنه و وسط میدان بیاد. نمیشه که همه بترسن و دست روی دست بذارن و کاری نکنن!

سوم اینکه از کجا معلوم مثلا من این مسوولیت رو نداشته باشم یا این پروژه رو اجرا نکنم، نفری که جای من رو می‌گیره بتونه بهتر از من انجامش بده. جنابعالی تضمین می‌کنی؟!

چهارم اینکه شما در نظر داشته باش بعضی‌ها اصلا معلوم نیست به چه تفکراتی گرایش دارن. ما باید مراقب این مسایل حساس هم باشیم و نمیشه هر کار و پستی رو دست هر کسی داد.

پنجم اینکه شما یه مساله مهم رو هم باید در نظر داشته باشی. همین که با دل صاف و صادقانه تلاش خودت رو بکنی، کافیه.

حرفاش که تموم شد تو دلم داشتم با خودم فکر می‌کردم یعنی این بابا اگه این همه خسارتی که به سرمایه‌های ملی وارد کرده، آیا اگه پول شخصی باباش تو یه شرکت یا کسب‌وکار کاملا خصوصی بود هم جرات داشت، این مزخرفات رو سر هم کنه و تحویل من و باباش بده؟

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">