ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار، از صدور قرار وثیقه 125 میلیارد تومانی برای هر یک از اعضای هیات مدیره شرکت کنتورسازی خبر داد و گفت: این اعضا به دلیل ناتوانی در پرداخت این مبلغ روانه زندان شدند و اکنون همه در بازداشت به سر می برند.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدعلی شیری زاده با بیان اینکه این سازمان سوم شهریور پارسال این شکایت را از هیات مدیره شرکت کنتورسازی مطرح کرده بود، افزود: پیگیری های فراوانی در خصوص پرونده «آکنتور» صورت گرفت که در نهایت منجر به بازداشت همه اعضای هیات مدیره آن شد.
وی یادآور شد: پیش از این نیز، مدیرعامل کنتورسازی نیز با وثیقه 500 میلیارد تومانی در بازداشت بود که البته در قرار صادره جدید، این مبلغ به 125 میلیارد تومان تعدیل یافت.
مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: افراد دیگری هم در این پرونده دخیل بودند که آنها هم تفهیم اتهام شده اند و به زودی کیفرخواست آنها صادر می شود.
شیری زاده با بیان اینکه در پی تفهیم اتهام های اولیه، بعضی از افراد مرتبط با پرونده آکنتور با قرار وثیقه آزاد هستند یا قرار وثیقه های کمتری برای آنها در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با بررسی پرونده و کشف این موضوع که نقش این متهمان پررنگ بوده، احتمال می دهیم در کیفرخواست و قرار وثیقه ای که برای آنها صادر خواهد شد، این مجازات ها و قرارها تشدید شود.
وی با بیان اینکه تحقیقات قضایی روی مجموعه ای از افراد جدید هم در این پرونده انجام شده است، گفت: جرم آنها تحت عنوان کلاهبرداری مطرح و در حال رسیدگی است که در مورد آنها نیز در چند ماه آینده اقدامات قضایی لازم انجام می شود.
شیری زاده تصریح کرد: پرونده جرایم بورسی شرکت کنتورسازی در حال تکمیل است و دادسرا در مرحله پایانی کار قرار دارد و به زودی دادگاه این پرونده برگزار می شود؛ همچنین در خصوص این افراد، مجموعه ای از جرایم عمومی و غیربورسی هم وجود دارد که رسیدگی های آن آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، از شهریور سال گذشته، پرونده شرکت کنتورسازی به دنبال اطلاعات اعلام شده خلاف واقع، از سوی ناشر تشکیل شد و سپس سازمان بورس به نمایندگی از سهامدارانی که حق آنها تضعیف شده و به دلیل صدمات وارده به نظم جاری بازار سرمایه، در مجتمع امور اقتصادی شکایت خود از این شرکت را مطرح کرده است.
شرکت کنتورسازی پیش از این اقدام به انتشار گزارش ها و اطلاعات غیرواقعی کرده بود که افزایش قیمت سهام این شرکت را به دنبال داشت اما پس از افشای غیرواقعی بودن این اطلاعات، سهامداران این شرکت با خسارت هایی مواجه شدند.
نماد شرکت کنتورسازی به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به صورت های مالی متوقف است و به علت تخلف در ارایه اطلاعات، سهامداران این شرکت بلاتکلیف هستند و با زیان فراوانی روبرو شده اند.
گروهی از سهامداران زیان دیده شرکت کنتورسازی در ماه های اخیر با حضور در مراسم های رسمی مانند گشایش نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و یا تالار معاملات بورس نسبت به ضرر خود در خرید سهام شرکت کنتورسازی اعتراض کرده اند.
خودداری از ارایه اطلاعات، بی توجهی به رعایت ماده 16 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، ارایه اطلاعات خلاف واقع به سازمان بورس و اوراق بهادار و تخلف در تهیه صورت های مالی چهار عنوان شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار از مسوولان شرکت کنتور سازی به شمار می رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">