ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وفور سیم‌کارت‌های فعال غیرقانونی

| يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

اپراتور چندملیتی ام.تی.ان-ایرانسل، در دولت تدبیر و امید نیز راه خود را پیدا کرده و همچنان به عرضه سیمکارت‌های ثبت نام نشده اما فعال، توسط دستفروشان و برخی دکه‌های روزنامه فروشی سطح شهر تداوم داده است.

این اقدام در حالی طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر تداوم یافته که مدتی پیش، همین اپراتور چند ملیتی بدلیل اقدام مشابه در کشور نیجریه، به ازای هر مشترک یک‌هزار دلار آمریکا و در مجموع بیش از پنج میلیارد دلار جریمه شده است. جالب اینکه دولت نیجریه، دغدغه‌ای بنام شبکه‌های ماهواره‌ای ضدنظام را هم ندارد و این جریمه را فقط بدلیل احتمال سوءاستفاده از این سیمکارت‌های فعال توسط گروه‌های تروریستی، آدم‌ربایی و اخاذی، از این اپراتور طلب کرده است.

حکم دادگاهی در نیجریه برای تخلف اپراتور چندملیتی ام.تی.ان برای عرضه سیمکارت‌های ثبت نام نشده فعال در این کشور به استعفای مدیرعامل این اپراتور که ترکیب نژادی، مذهبی و ملیت سهامداران آن هم مشخص نیست، منجر شد.

این اپراتور که از حمایت‌های تمام قد وزارت ارتباطات در دولت‌های نهم، دهم و بویژه یازدهم برخوردار است، تاکنون سه برابر پروانه اولیه‌اش سیمکارت در ایران توزیع کرده و معلوم نیست از این میزان چه تعداد متعلق به مشترکین واقعی این اپراتور است.
ماه‌هاست که بخش قابل توجهی از دکه‌های سطح شهر تهران و برخی دستفروشان در مقابل مراکز خرید و فروش، بویژه عرضه کنندگان گوشی، سیمکارت‌های پنج هزار تومانی این اپراتور را بدلیل فعال بودن، به قیمت ۲۰ هزار تومان به مشتریان خاص می‌فروشند، اما مسئولان تاکنون در این زمینه خود را به ندیدن و نشنیدن زده‌اند.
مسئولان دولتی و حتی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون بنابه مصلحت اندیشی‌هایی، از هرگونه موضع‌گیری علیه این اپراتور چند ملیتی طی سال‌های اخیر پرهیز کرده‌اند.
خبرنگاران مجله «تلفن همراه» و پایگاه اطلاع رسانی «موبنا» برای اثبات این تخلف، چندین سیمکارت فعال این اپراتور را از چند نقطه مختلف شهر تهران خریداری و در صورت لزوم آماده ارائه آن‌ها به مراجع ذی‌صلاح هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">