ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در پی وقوع دو زمین‌لرزه نسبتاً شدید در استان‌‌ هرمزگان، همراه اول مکالمه درون شبکه مشترکان خود در مناطق زلزله‌زده این استان را تا ۷۲ ساعت رایگان کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، پس از وقوع دو زمین لرزه ۶.۳ و ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان، شبکه همراه اول در شرایط پایدار بوده و با وجود افزایش ترافیک تماس، پیامک و دیتای پس از وقوع زلزله، در حال ادامه خدمت رسانی به مشترکان این اپراتور است.

با وجود وقوع زمین لرزه های نسبتاً شدید روز گذشته، هیچ یک از سایت های همراه اول در مناطق زلزله زده دچار تخریب و یا سقوط نشده و قطعی تعدادی از سایت ها بخاطر قطعی فیبرنوری است که کارشناسان بخش های ذیربط در حال برطرف کردن مشکل هستند.

همراه اول با توجه به گستردگی و پایداری شبکه خود اعلام آمادگی کرده تا در صورت درخواست اپراتورهای دیگر، از طریق رومینگ ملی، میزبان مشترکان آنها نیز باشد.

با هدف تسهیل برقراری ارتباط در شرایط اضطراری، سرویس تماس صوتی درون شبکه (همراه اول با همراه اول و تلفن ثابت) مشترکان اپراتور اول در مناطق زلزله زده استان هرمزگان، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ رایگان خواهد بود.

روز گذشته یکشنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۰، در ساعت های‌ ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۱۵ و ۳۸ دقیقه، دو زمین لرزه‌ به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در عمق‌ ۱۵ کیلومتری زمین، در استان‌‌ هرمزگان رخ داد که در استان های مجاور هم احساس شد.

 

مکالمۀ رایگان برای زلزله‌زدگان

ایرانسل نیز اعلام کرد در پی وقوع دو زلزلۀ ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری حوالی «فین» در استان‌‌ هرمزگان، شبکۀ ایرانسل کاملاً پایدار و در حال خدمت‌رسانی به مشترکان است. ایرانسل همچنین به مردم زلزله‌زدۀ فین، تا پایان هفته، مکالمۀ رایگان ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پس از وقوع زمین‌لرزه در حوالی فین در استان هرمزگان، شبکۀ ایرانسل در شرایط پایدار به سر می‌برد و با وجود افزایش ترافیک تماس، پیامک و دیتا، ناشی از نگرانی‌های طبیعی ایجاد شده پس از وقوع زلزله، در حال ادامۀ خدمت‌رسانی به مشترکان است.

با توجه به رعایت اصول ایمنی و بالاترین استانداردهای بین‌المللی در طراحی و ساخت سایت‌های ارتباطی ایرانسل، با وجود وقوع چند زلزلۀ شدید، هیچ یک از سایت‌های ایرانسل در منطقۀ زلزله‌زده دچار مشکلاتی نظیر سقوط، تخریب و آسیب فیزیکی نشده‌اند و اتصال سایت‌های ارتباطی ایرانسل به شبکه و خدمت‌رسانی به مشترکان منطقۀ فین، بدون مشکل در جریان است و صرفاً به دلیل طولانی شدن قطع برق، ۱۲ سایت ایرانسل در کل استان هرمزگان، دچار مشکل موقتی تأمین انرژی شده بوده‌اند که این مشکل با حضور کارشناسان فنی ایرانسل و ارسال دیزل ژنراتور به سایت‌های دچار مشکل، حل شده است.

ایرانسل آمادگی دارد تا درصورت درخواست اپراتورهای دیگر، از طریق رومینگ ملی، میزبان مشترکان آن‌ها نیز باشد.

با هدف تسهیل ارتباطات در شرایط اضطراری، مکالمۀ مشترکان ایرانسل در شهر فین با خطوط ایرانسلی و غیر ایرانسلی، تا پایان هفته، رایگان خواهد بود.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با رصد ۱۰۰ درصدی شبکه به صورت ۲۴ ساعته، همواره در حالت آماده‌باش قرار دارد تا در صورت بروز و مشاهده کوچک‌ترین اختلال، آن را برطرف کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به مشترکان خود ارائه می‌دهد.

امروز یکشنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۰، در ساعت‌های‌ ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۱۵ و ۳۸ دقیقه، دو زمین‌لرزه‌ به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در عمق‌ ۱۵ کیلومتری زمین، در حوالی «فین» در استان‌‌ هرمزگان رخ داد و در استان‌ها و حتی کشورهای همجوار هم احساس شده است.

ایرانسل، از ابتدای راه‌اندازی شبکۀ خود، طرح پایداریِ شبکه در شرایط بحران را اجرا کرده تا در مواقع بروز حوادثی مانند بلایای طبیعی، اختلال در تجربۀ مشترکان به حداقل ممکن برسد.

  • ۰۰/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">