ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گستردگی حملات سایبری به وزارتخانه‌ها و نهاد‌های آمریکایی روشن‌تر شده است.

خبرگزاری میزان - مقامات دولت ترامپ اذعان کردند که به برخی آژانس‌های فدرال، وزارت خارجه، وزارت امنیت داخلی و بخش‌هایی از پنتاگون حملات سایبری شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، کارشناسان پنتاگون در حال تلاش برای تعیین میزان خسارات بر ارتش، آژانس‌های اطلاعاتی و آزمایشگاه‌های هسته‌ای بر اثر این حمله سایبری بسیار پیچیده هستند.

بر اساس گزارش‌ها، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفر خود به چند کشور اروپایی را برای بازگشت به آمریکا برای رسیدگی به حملات سایبری به آژانس‌های دولتی را نیمه کاره گذاشته است.

این نشان دهنده افزایش زنگ خطر در دولت ترامپ در مورد یک حمله جاسوسی سایبری است که به طور بالقوه یکی از گسترده‌ترین حملات سایبری تلقی می‌شود. مقامات آمریکا این حمله‌ ها را تا هفته‌های اخیر شناسایی نکرده بودند.

پس از آن، یک شرکت خصوصی امنیت سایبری موسوم به «فایر آی»، اعلام کرد که هکر‌ها با نفوذ به سیستم‌های اطلاعاتی، به برخی نهاد‌ها حمله کرده اند.

در ادامه مشخص شد که وزارت خزانه داری و بازرگانی آمریکا، که اولین آژانس‌ها بودند که به آنها حمله شد، فقط بخشی از یک عملیات بسیار بزرگتر بودند که پیچیدگی آنها حتی متخصصانی را که در سالیان گذشته بر روی مباحث سایبری تمرکز داشتند هم متحیر کرده است.

به گفته کارشناسان سایبری آمریکا، در این حملات به حدود ۱۸ هزار کاربر شخصی و دولتی در آمریکا حمله شده است.

این حملات به وسیله یک ویروس انجام شده است؛ این ویروس با ایجاد نفوذ در این حساب‌های کاربری، به هکر‌ها برای انجام این حملات کمک کرده است.

  • ۹۹/۰۹/۲۶

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">