ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پنج میلیون نسخه در چهار ماه، الکترونیکی شد

| چهارشنبه, ۱ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پنج میلیون نسخه دارویی به صورت الکترونیکی در چهار ماه گذشته ثبت شد.

به گزارش ایرنا ، رسول دیناروند روز چهارشنبه در اولین همایش یک روزه داروسازی بیمارستان در پژوهشگاه نیرو در جمع خبرنگاران افزود: برای اینکه نسخه پیچی ها را به صورت الکترونیکی انجام دهیم، زیرساخت های آن را در داروخانه های کشور فراهم آورده ایم و اگر بیمه ها همکاری کنند تمام نسخه های دارو در سال 96 الکترونیکی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه نسخه های دارویی به صورت الکترونیکی ثبت شود به پنج سال زمان نیاز داشتیم که یک و نیم سال آن سپری شده است.
رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص پرونده های الکترونیک نیز گفت: ایجاد پرونده الکترونیکی، جنبه های مختلف دارد که تشکیل آن در حوزه شبکه بهداشتی و درمانی در حال انجام است و این پرونده برای 50 درصد جمعیت تحت پوشش، این پرونده تشکیل شده است.
دیناروند در ادامه به توسعه خدمات دارویی در بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: ارجاع بیماران برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج بیمارستان ها اکنون با اجرای طرح تحول سلامت به کمتر از سه درصد رسیده است.
وی با تاکید بر نقش داروسازان بیمارستانی در بیمارستان گفت: وجود آنان برای رعایت دستورات دارویی پزشکان و نیز تهیه ترکیبات دارویی به ویژه در شیمی درمانی ضروری است اما اکنون از این مساله غفلت شده است.
رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: می خواهیم در ادامه طرح تحول سلامت ، جایگاه داروسازان بیمارستانی را تقویت کنیم .
دیناروند تصریح کرد: در بخش های نظارتی معاونت های غذا و دارو و همچنین در بخش خصوصی، داروساز کم داریم .
اولین همایش داروسازی بیمارستانی با محورهایی همچون د اقتصاد داروخانه های بیمارستانی، آموزش در عرصه بیمارستان و ایمنی بیمار در تالار خلیج فارس پژوهشگاه نیرو به مدت یک روز برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">