ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پوشش روستایی ایرانسل افت کرد؟

| سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

با وجود فراهم شدن دسترسی ١٠٣۴ روستای دیگر به شبکه ایرانسل، اما آمار تعداد روستاهای تحت پوشش این اپراتور افت کرد.

به گزارش موج، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ابتدای هفته جاری در مراسم «رونمایی از دسترسی ١٠٣۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیان کرد: هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار دارد و این اپراتور با دارا بودن ۵۱ میلیون مشترک صوت و ۳۷ میلیون مشترک اینترنت همراه، بیش از  ۱۷هزار و ۶۰۰ روستا و بیش از ۴۳۰۰ شهر را تحت پوشش شبکه خود دارد.

اما این در حالیست که در گزارش شاخص‌های آماری بخشICT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مربوط به سه ماهه چهارم سال ١٣٩٨ آمده بود که «ایرانسل در ١٧٨۶٢ روستا، پوشش دارد». 

تعداد روستاهای تحت پوشش ایرانسل تا پایان سه ماهه سوم سال ١٣٩٨ نیز ١۶٨۶۵ بوده است.

بنابراین پرواضح است که احتمالا این اپراتور آمار درستی از وضعیت شبکه خود در اختیار رگولاتوری قرار نداده است و بدتر اینکه، تا الآن متوجه این اعداد و ارقام اشتباه در گزارش دوره‌ای نهاد حاکمیتی حوزه ICT نشده است.

در حالیکه این اپراتور به تازگی دسترسی ١٠٣۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات را برقرار کرده و طبیعتا باید آمارش بیشتر از سال گذشته باشد، اما با افتتاح اخیر و افزایش میزان پوشش در تعداد روستاها، آمارش به نسبت پایان سال گذشته کاهشی است.

  • ۹۹/۰۳/۲۷

ایرانسل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">