ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چهارمین حمله سایبری در یک هفته گذشته با هدف قرار دادن تارنماهای دولتی کره جنوبی، بخشی از خدمات آنلاین در این کشور را در روز جمعه دچار اختلال کرد.
به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، این چهارمین مورد از این نوع اختلالات در هفته گذشته بود. به گفته وزارت امور داخلی و ایمنی کره جنوبی، طی این حمله یک وب سایت و برخی برنامه های تلفن همراه ارائه‌دهنده خدمات شناسایی آنلاین از کار افتادند.

خرابی سرویس شناسایی الکترونیکی دولت در روز جمعه یک روز پس از آن رخ داد که یک وبسایت وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی کره نیز روز پنجشنبه از دسترس خارج شده بود.

این تارنما که مورد استفاده همه نهادهای دولتی برای انجام تراکنش‌هاست، حدود یک ساعت از دسترس خارج شد.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی احتمال حمله را رد نکرد و گفت در زمان حمله، یک عامل ناشناس با آدرس پروتکل اینترنتی خارجی سعی کرده به وب‌سرور تارنمای دولتی دسترسی پیدا کند.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برخی حملات متمرکز که این وب‌سایت را هدف قرار داده بودند، ردیابی شده‌اند و افزود هنوز جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی یا کسانی پشت این حمله بوده یا به دنبال چه چیزی بوده‌اند، در دست نیست.

جمعه گذشته ( ۲۶ آبان)، یک پلتفرم آنلاین برای رسیدگی به شکایات مدنی و یک پورتال داخلی که توسط کارکنان دولتی برای عملیات روزانه شان استفاده می‌شد، حداقل برای یک روز کامل از کار افتاد.

  • ۰۲/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">