ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طبق گزارشی جدید گوگل و آمازون در شرایط اضطراری بدون اجازه مشتریان داده های دوربین های هوشمند را در اختیار پلیس قرار می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، شرکت های آرلو، اپل، Wyze و آنکر (مالک Eufy) تایید کرده اند که به مقامات بدون مجوز دادگاه اجازه دسترسی به دوربین موبایل کاربر را نمی دهند. این درحالی است که گزارشی جدید نشان می دهد عملکرد آمازون و گوگل دقیقاً برعکس این روند است و در صورتیکه پلیس ادعا کند وضعیت اضطراری وجود دارد، این شرکت اجازه دسترسی به فیلم های دوربین های هوشمند خانگی را برای آنها فراهم می کنند.

در اوایل ماه جاری گزارشی درباره آمازون (شرکت تولید کننده زنگ درها و سیستم های ایمنی هوشمند) منتشر شد که نشان می داد این شرکت به پلیس اجازه می دهد در موارد اضطراری بدون مجوز به عکس های مشتریان دسترسی یابد.

پس از آن نشریه سی نت اشاره کرد گوگل نیز سیاست حریم خصوصی مشابهی دارد و به عبارتی به نیروهای قانون اجازه می دهد به داده های Nest( یا در اصل هر اطلاعاتی که فرد در گوگل ذخیره می کند) بدون مجوز دسترسی یابد.

براساس قوانین درخواست اطلاعات گوگل و آمازون در آمریکا، مقامات باید مجوز یا دستور دادگاه را ارائه دهند تا به اطلاعات دسترسی یابند. حداقل اپل، آرلو، آنکر و Wyze از این روند پیروند می کنند. اما گوگل و آمازون در صورتی که با درخواست اضطراری دسترس به اطلاعات روبرو شوند، برای این روند استثنا قائل می شوند.

در اوایل ماه جاری آمازون اعلام کرد در سال جاری میلادی ۱۱ مورد از چنین درخواست هایی را پاسخ داده است. اما به نظر می رسد گزارش شفافیت گوگل شامل اطلاعات مربوط به درخواست های اضطراری نیست.

یک سخنگوی ناشناس شرکت Nest در این باره به نشریه سی نت فاش کرده هنگامیکه شرکت در چنین شرایطی داده های کاربران را در اختیار پلیس قرار می دهد، سعی می کند به کاربران هشدار دهد.

از سوی دیگر آمازون به سوالات در این باره پاسخ نداده است.

  • ۰۱/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">