ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۵ نقطه تهران زیر پوشش وای‌فای می‌رود

| دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری گفت: طرح پایلوت «چتر وای‌فای شهری» با همکاری فاوای شهرداری و وزارت ارتباطات تا پایان تابستان اجرایی می‌شود.

تشویق اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات اینترنت ثابت برای ارائه رایگان حجم معین اینترنت بوسیله توسعه شبکه‌های وای‌فای خود در مکان‌های عمومی از مسائل مهمی بود که با حضور «محمدجواد آذری جهرمی» در وزارت ارتباطات آغاز شد.

طرح گسترش وای فای شهری سال‌های گذشته و با توجه به رشد استفاده کاربران از اینترنت مطرح شد و اکنون نیز برخی اپراتورهای دنیا، این خدمات را در مکان‌های عمومی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما ارائه سرویس وای‌فای عمومی برعکس کشورهای دیگر جهان، در ایران آن چنان که باید رشد نکرد. چند مرتبه‌ای در نمایشگاه‌های بین المللی و نقاطی که به علت سیل و زلزله اینترنت نداشتند، برای مدت کوتاهی انجام شد، اما از سال گذشته، سازمان فاوای شهرداری اعلام کرد قرار است در این زمینه فعالیت‌های جدی انجام شود و چتر وای‌فای در پنج نقطه از شهر عملیاتی شود.

محمد فرجود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح پایلوت چتر وای‌فای شهری از آن دست اقداماتی بود که باید تا الان به مرحله اجرا می‌رسید، اما شیوع کرونا از اسفند سال گذشته این مساله را تحت تاثیر خود قرار داد. چتر وای فای این امکان را فراهم می‌کند تا عده زیادی از افراد بتوانند بدون محدودیت از اینترنت استفاده کنند.

مدیرعامل فاوای شهرداری افزود: برای اجرایی شدن چتر وای‌فای شهری فراخوانی داده شد و از کسانی که در این حوزه فعالیت دارند درخواست شد در این طرح مشارکت کنند. ابتدا قصد داشتیم این کار را با تعامل وزارت ارتباطات انجام بدهیم اما با توجه به این‌که برخی از دارندگان پروانه مجوز ایجاد چنین چیزی را دریافت کرده بودند، تصمیم گرفته شد تا فراخوان داده شود.

وی افزود: برای اجرایی شدن این طرح پنج نقطه پایلوت در نظر گرفته شد و حتی در منطقه صادقیه تهران، تمام کارهای مربوط انجام شد، اما از آن‌جایی که مردم باید در قرنطینه می‌ماندند، نتوانستیم طرح را اجرا کنیم.

فرجود گفت: چتر وای‌فای این امکان را فراهم می‌ کند تا مردم در بیرون از خانه بتوانند از اینترنت استفاده کنند در حالی که کنترل شیوع کرونا باید با در خانه ماندن مردم انجام می‌شد.

این مقام مسوول، پیرامون زمان اجرایی شدن این پروژه مهم گفت: این کار را دوباره از سر گرفته‌ایم و تا انتهای تابستان چتر وای فای در نقاط اولیه در اختیار مردم قرار گرفت. قصد داشتیم خودمان اجرا کنیم، اما مسیر درست این بود که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مانند fcp ها (ارائه دهندگان خدمات ثابت) و اپراتورها این پروژه را به دست بگیرند.

فرجود با بیان این‌که فاوای شهرداری در زمینه هوشمندسازی کنتورهای هوشمند شهری مسوولیت ندارد،  افزود: کنتور هوشمند از آن حوزه‌هایی است که در آن مسوولیتی نداریم، اما برای ایجاد زیرساخت اینترنت اشیا برای هوشمندسازی کنتورها باید تلاش کنیم.

به گفته وی، نخستین گام اینکه در زیرمجموعه‌های مربوط به شهرداری مانند بوستان‌ها و پارک‌ها این کار را انجام و علاوه بر آن چاه‌های آب سنتی را نیز به هوشمند تبدیل کردیم.

فرجود استفاده از کنتور هوشمند را جزو شاخص‌های مهم شهر هوشمند دانست که دیگر نهادها ماند وزارت نیرو باید به صورت جدی به آن ورود کنند.

  • ۹۹/۰۵/۲۷

شهرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">