ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

75 میلیون دلار صادرات نرم افزار داشتیم

| شنبه, ۵ تیر ۱۳۸۹، ۰۴:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار با بیان اینکه اطلاعات مربوط به میزان صادرات نرم افزار سال گذشته در دست بررسی است گفت: طبق برآورد اولیه میزان صادرات غیرنفتی در حوزه نرم افزار در سال 88 مبلغ 75 میلیون دلار است.

محمدرضا طلایی در گفتگو با خبرنگار مهر، میزان صادرات نرم افزار در سال 87 را مبلغ 65 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: آمار میزان صادرات نرم افزار در هر سال در نیمه اول سال بعد اعلام خواهد شد.

وی گفت: مبلغ 75 میلیون دلار برای صادرات نرم افزار در سال 88 هنوز نهایی نشده و پس از تایید کمیسیون ماده 19 سازمان توسعه تجارت نهایی و اعلام می شود.
ارائه بسته های حمایتی به صادرکنندگان نرم افزار

طلایی در مورد اعطای بسته های حمایتی ویژه صادرکنندگان نرم افزار گفت: سرفصل های پیشنهادی بسته حمایتی صادرکنندگان نرم افزار از سوی اتحادیه به سازمان توسعه تجارت ارائه شده و با تایید کارشناسان این سازمان به صادرکنندگان ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: مبلغ بسته های حمایتی برای صادرکنندگان براساس خواسته های شرکت های عضو اتحادیه و سرفصل های مورد نیاز به سازمان توسعه تجارت ارائه شده که پس از تایید و موافقت طرفین اعلام نهایی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار خاطرنشان کرد: طبق اطلاعیه سازمان توسعه تجارت، صادرکنندگان نرم افزاری که تاکنون موفق به دریافت مشوق های صادراتی سال 88 نشده اند باید نسبت به تکمیل پرونده خود در این سال اقدام کرده و آن را به اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار تحویل دهند تا این پرونده ها برای بررسی به کمیته ماده 19 سازمان توسعه تجارت ارسال شود.
انتخاب صادرکننده نمونه در حوزه نرم افزار

طلایی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت برای چهاردهمین سال انتخاب صادرکنندگان نمونه، شروع به ثبت نام از صادرکنندگان غیرنفتی کشور در سال 88 کرده است به مهر گفت: سال گذشته در حوزه نرم افزار و فناوری اطلاعات، صادرکننده نمونه نداشتیم اما امید می رود امسال مانند سایر صنایع غیر نفتی در بخش نرم افزار صادرکننده نمونه انتخاب شود.

وی در مورد میزان جوائز صادراتی نیز گفت: همه ساله یک تا چهار درصد میزان صادرات انجام شده توسط صادرکننده به عنوان جایزه صادراتی مورد حمایت سازمان توسعه تجارت قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار ادامه داد: متقاضیان با رجوع به سایت سازمان توسعه تجارت و تکمیل فرم می توانند در این رقابت شرکت کنند.

  • ۸۹/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">