ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز فاز نخست کاهش نرخ پیامک فارسی

| چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۸۶، ۰۸:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

فاز اول پروژه‌ی کاهش تعرفه‌ی پیامک فارسی و آزمایشات اولیه در این زمینه انجام شد.

عباسعلی ابوالفضلی - مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب درباره‌ی بحث کاهش تعرفه‌ی پیامک فارسی اظهار کرد: با توجه به این‌که پیامک‌های فارسی با میزان کاراکترهای مساوی با پیامک انگلیسی زبان، تعرفه‌ی بیش‌تری به خود اختصاص می‌دهد قرار بر این شد که این تعرفه کاهش یابد.

وی افزود: پیامک‌های فارسی از انگلیسی تفکیک‌پذیر هستند و می‌توان بدون کنترل محتوای پیامک‌، آن را تفکیک کرد که در این زمینه نتیجه‌ی آزمایشات به مجمع شرکت ارتباطات سیار و میزان تعرفه پیشنهادی نیز به سازمان تنظیم مقررات ارسال شده که بعد از نهایی شدن و تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات برای اجرایی شدن به ما ابلاغ شود.

او در ادامه اظهار کرد:‌ انجام این کار از جهت فنی امکان‌پذیر است و ما درصددیم که هرچه زودتر به آن دست پیدا کنیم و بحث اخذ مجوزهای لازم نیز در حال طی شدن است و امیدواریم هر چه زودتر ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ما ارسال شود.

به گزارش ایسنا به گفته‌ی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درصورت به نتیجه رسیدن مباحث فنی برای تشخیص پیامک‌های فارسی پیشنهاد ما این خواهد بود که برای پیام‌های فارسی تخفیف خاصی درنظر گرفته شود.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره‌ی آخرین وضعیت سیستم و نرم‌افزار پیامک فارسی و زمان اجرایی و کاربردی شدن آن، اظهار کرده بود: یک اقدام این بود که بتوان پیام‌های فارسی را از پیام‌های غیرفارسی تشخیص دهیم زیرا بر اساس کد اصلی که پیام‌های فارسی ثبت می‌شوند، امکان تشخیص پیام‌ها وجود دارد؛ این مساله هم اکنون در بخش‌های فنی در حال بررسی است.

او گفته بود: چنانچه این کار انجام شود، پیشنهاد ما این خواهد بود که برای پیام‌های فارسی تخفیف خاصی درخواست شود تا این نوع پیام‌ها با لحاظ این تخفیف ارسال شوند.

صدوقی تصریح کرده بود: بدین ترتیب با ارسال پیامک‌ها، سیستم به صورت هوشمند، پیام‌های فارسی را شناسایی می‌کند و می‌توان تخفیف را قایل شد و در صورت به نتیجه رسیدن مباحث فنی، پیشنهاد تعرفه برای پیامک‌های فارسی از سوی ما ارایه خواهد شد.

اما پیش از این معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار اعلام کرده بود که نرم‌افزار سیستم ارسال پیام کوتاه فارسی با هدف ایجاد استاندارد خاص برای گوشی‌ها و تبدیل حجم پیامک فارسی به 160 بایت از سوی شرکت ارتباطات سیار آماده شده است.

محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ‌با اشاره به راه‌اندازی سیستم ارسال پیام کوتاه فارسی اظهار کرده بود: این نرم‌افزار ارسال پیام کوتاه به زبان فارسی با حجم 160 کاراکتر امکان‌پذیر خواهد شد.

به گفته‌ی او گوشی‌هایی که در حال حاضر کاراکترها را نمایش می‌دهند از استاندارد یونی‌کد که یک استاندارد دو بایتی است استفاده می‌کنند؛ برای نمایش انگلیسی از استاندارد یک بایتی استفاده می‌شود به همین دلیل در فارسی حجم کاراکترها کمتر می‌شود.

وی افزوده بود: در این نرم‌افزار استاندارد خاصی را برای گوشی‌ها ایجاد می‌کنیم و حجم پیام کوتاه انگلیسی که حجم آن 160 کاراکتر است، برای پیامک فارسی نیز 160 کاراکتر می‌شود و با استفاده از این نرم‌افزار مشترک مشکلی برای ارسال پیامک فارسی خود به اندازه حجم پیامک انگلیسی نخواهد داشت.

اوگفته بود: این سیستم می‌تواند بدون آن که حجم کاراکتر ارسالی تغییر پیدا کند، پیام کوتاه را با همان حجم 160 کاراکتر به صورت فارسی ارسال کند.

  • ۸۶/۱۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">