ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آلفابت به باشگاه تریلیون دلاری‌ها پیوست

| يكشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

آلفابت، که شرکت مادر گوگل محسوب می شود، به چهارمین شرکتی تبدیل شد که ارزشش از یک تریلیون دلار فراتر می رود. پیش تر مایکروسافت، اپل و آمازون باشگاه شرکت های تریلیون دلاری را تشکیل می دادند.
آی تی من- ارزش بازار آلفابت بر اساس سهام عرضه شده اش در بورس از یک تریلیون دلار گذشته و در آخرین ساعات معاملات پنج شنبه گذشته به رکورد هر سهم 1450 دلار و 16 سنت رسید.
آلفابت در زمان عرضه اولیه سهام در بورس، ارزشی در حدود 23 میلیارد دلار داشت. سهام این شرکت با توجه به رشد درآمدهای تبلیغات، جست وجو و یوتیوب رشدی مداوم داشته است. علاوه بر این اکوسیستم اندروید و عرضه محصولات هوشمند از جمله گوگل هوم و دستیار صوتی گوگل، این درآمدها را با افزایش چشمگیری مواجه کرده است.
البته این تازه آغاز یک دوره از رشد سریع است و تحلیلگران پیش بینی می کنند که آلفابت خواهد توانست از مرز ارزش 2 تریلیون دلار نیز بگذرد. از جمله کریستوفر روزباخ، مدیر ارشد شرکت سرمایه گذاری J Stern & Co معتقد است که رشد ارزش سهام این شرکت ادامه دار خواهد بود.
وی می گوید: حالا که آلفابت هم به مایکروسافت و اپل و آمازون پیوسته، شروعی تازه برای این شرکت رقم خورده است. آلفابت هنوز، هم در کسب وکار اصلی تبلیغات و هم در کسب وکارهای دیگری مانند رایانش ابری جای رشد قابل
توجهی دارد. وی می افزاید: آلفابت در صنایع دیگری نیز موجب تحول شده که از آن جمله می توان به خدمات سلامت اشاره کرد. سرمایه گذاری های هنگفت آلفابت، به این شرکت یک مزیت رقابتی پایدار بخشیده است.
بر اساس این گزارش، آلفابت هم اکنون سومین شرکت پرارزش آمریکایی محسوب می شود. در این زمینه اپل با ارزش 1.4 تریلیون دلار اول و مایکروسافت با ارزش 1.27 تریلیون دلار دوم است. آمازون نیز فعلا ارزشی در حدود 931 میلیارد دلار دارد.

  • ۹۸/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">