ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر کشور با بیان اینکه زمان ثبت‌نام انتخابات شوراها به هفته اول اسفند ماه موکول شده است، گفت: آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را در ۳۰ تا ۴۰ هزار حوزه انتخابیه کم جمعیت داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در مورد میزان آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: اگر همین امروز هم به ما اعلام کنند که انتخابات باید به صورت الکترونیک برگزار شود، این آمادگی وجود ندارد؛ چرا که زمان سفارش تولید دستگاه از بین رفته است، اما با توجه به دستگاه‌هایی که برای انتخابات گذشته تهیه شده بود، این آمادگی وجود دارد که در ۳۰ تا ۴۰ هزار حوزه، انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم که این موضوع نیز با هیأت نظارت بر انتخابات شوراها به توافق رسیده است.

وی افزود: این هیأت در حال بررسی حوزه‌هاست تا آنان را انتخاب کند و پیشنهاد ما این است که حوزه‌هایی که جمعیت کمتری دارند، انتخاب شوند.

وزیر کشور در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان هنوز اعلام‌ نظر نکرده و اگر با این موضوع موافقت کند، به همین میزان دستگاه‌ها نیز ما آمادگی‌ داریم این انتخابات را هم به صورت الکترونیک برگزار کنیم.

رحمانی‌فضلی در مورد تغییر زمان انتخابات شوراها تصریح کرد: ثبت‌نام انتخابات شوراها به هفته اول اسفندماه موکول شده است.

وی در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: ما ۴۰ نفر را پیشنهاد دادیم که به تعداد نمایندگان افزوده شود.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه لایحه قانون جامع انتخابات چه زمانی به مجلس می‌رود؟ گفت: همین امروز در کمیسیون امنیت دفاعی دولت، ۱۲۹ بند و ماده آن تصویب شد و هر زمان که به هیأت دولت بیاید، به صورت فوق‌العاده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">