ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک گفته پلتفرم او برای مبارزه با اطلاعات نادرست در جریان انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا آماده است، پلتفرمی که در مسابقه برای مبارزه علیه دخالت دولت‌های خارجی در انتخابات مجهز است.

به گزارش ایندیپندنت مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک گفته پلتفرم او برای مبارزه با اطلاعات نادرست در جریان انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا آماده است، پلتفرمی که در مسابقه برای مبارزه علیه دخالت دولت‌های خارجی در انتخابات مجهز است.

  زاکربرگ در اولین مصاحبه تلویزیونی خود در پنج سال اخیر، به شبکه بی بی سی گفت که از سال ۲۰۱۶ میلادی، او و شرکتش «‌تجربه زیادی در باره چگونگی کارکرد سیاست در دنیای مجازی کسب کرده‌اند» و فیس‌بوک با دولت‌های مختلف در سراسر جهان همکاری کرده تا در مقابل یورش مداخله‌جویانه پیش رو از هم اکنون تا ماه نوامبر آماده شود.
  او گفت: «یکی از بخش‌هایی که ما در سال ۲۰۱۶ از آن عقب ماندیم و حالا در آن پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم، شناسایی و مبارزه با کارزارهای اطلاعاتی هماهنگ شده‌ای‌ است که از سوی بازیگران مختلف در سراسر جهان برنامه‌ریزی می‌شود».
  زاکربرگ با اشاره به این که شرکت فیس‌بوک برای شناسایی بهتر این تهدیدها با دولت‌های مختلف در سراسر جهان همکاری داشته گفت: «کشورهای مختلف برای دخالت تلاش کرده و ما شاهد چنین مسایلی خواهیم بود. من یقین دارم که ما قادر به حفاظت از درستی و سلامت انتخابات خواهیم بود.»
  فیس‌بوک از سوی مقام‌های آمریکا برای پذیرفتن مسئولیت بیشتر در قبال محتوای سیاسی منتشر شده در این شبکه تحت فشار شدید قرار دارد. بر اساس مطالعه انجام شده از سوی دانشگاه پرینستون، هیچ پلتفرم اینترنتی دیگری نمی‌تواند مانند فیس بوک، با سرعت و حجم بالا انتشار اطلاعات نادرست را تسهیل کند.
  با این وجود، فیس‌بوک در مقابل درخواست‌ها مبنی بر تغییرات اساسی و انتقادها از این شبکه مقاومت کرده است. فیس‌بوک در اوایل سال جاری اعلام کرد سیاست‌های تبلیغاتی خود را تغییر نمی‌دهد، از جمله سیاست هدف‌مندی خرد که به بازیگران سیاسی اجازه می‌دهد تا پیام‌های مورد نظر خود را به گروه‌های بسیار خاصی بفرستند.
  زاکربرگ که شخصا کنترل کامل شرکت فیس‌بوک را بر عهده دارد، در پاسخ به سئوالی در مورد اطلاعات غلط پیرامون گسترش ویروس کرونا از جمله ادعاهای بی‌اساسی مانند نقش داشتن شبکه «۵ جی» (5G)، در گسترش این ویروس وقتی از او پرسیده شد که «اگر فرد دیوانه‌ای تصمیم بگیرد به مردم بگوید مواد ضدعفونی‌کننده بنوشید و یا تزریق کنید (اشاره به گفته‌های اخیر دونالد ترامپ)، در این صورت پاسخ الگوریتم فیس بوک به آن چه خواهد بود؟» گفت وقتی موضوع «اطلاعات نادرست مضر که مردم را در معرض خطر فوری آسیب‌های فیزیکی قرار می‌دهد» مطرح باشد، ما آن را از صفحه فیس‌بوک حذف می‌کنیم. حتی در صورتی که فردی در معرض خطر فوری قرار نگرفته باشد، «ما نمی‌خواهیم محتوای اطلاعات نادرست، به طور گسترده، در این شبکه انتشار یابد.»
  این ظاهراً در مورد همه کاربران و مقام‌های دولتی، فارغ از قدرت و نفوذ آنان، صادق است:‌«به عنوان مثال، وقتی رئیس جمهوری برزیل گفت دارویی وجود دارد که یقیناً ویروس کرونا را درمان می‌کند و این دارو از سوی دانشمندان تایید شده، واضح بود که این ادعا واقعیت ندارد ... بنابراین ما سیاست خود را در این مورد اعمال کردیم.»
  مدیر عامل فیس‌بوک با اشاره به اینکه دو دسته اطلاعات نادرست وجود دارند گفت: «اگر شما حرفی بزنید که مردم را در معرض خطر فوری آسیب قرار دهد، ما آن را از صفحه فیس‌بوک حذف می‌کنیم. اگر شما چیزی بگویید که فقط غلط باشد، ما آن را حذف نمی‌کنیم اما به طور کل جلوی انتشار گسترده آن را می‌گیریم. اگر چه این دسته از اطلاعات نادرست موضوع به مراتب حساس‌تری است، زیرا چیزهای زیادی در جامعه وجود دارند که بعضی فکر می‌‌کنند بد است در حالی که از سوی دیگر، عده‌ای فکر می‌کنند خوب است. من فکر می‌کنم اگر چیزی به وضوح باعث آسیب به فردی در کوتاه مدت نشود، ما به طور کلی تا حد ممکن دریچه‌ای برای انتشار آن فراهم خواهیم کرد.»
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">