ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا در یک قدمی حمله سایبری ویرانگر چین

| يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۴:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

قانون‌گذاران و مقامات دفاعی آمریکا به علت دخالت در امور تایوان نگران یک حمله سایبری ویرانگر از سوی چین هستند.
به گزارش سایبربان؛ چند مقام دفاعی آمریکا روز شنبه اذعان داشتند، نگران این هستند که رویارویی با چین بر سر تایوان منجر به موجی از حملات سایبری قابل‌توجه علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا شود که می‌تواند زندگی روزمره را مختل کند.

کریستین ورموث (Christine Wormuth) فرمانده ارتش آمریکا گفت: من نگران حملات سایبری آن‌ها علیه زیرساخت‌های امریکا هستم. این احتمال واقعی وجود دارد که اگر زمانی وارد یک درگیری شویم آن‌ها به‌عنوان‌مثال شبکه برق یا سیستم حمل‌ونقل ما را هدف حملات سایبری قرار دهند که در این صورت نه‌تنها برنامه‌های ارتش تحت تأثیر قرار می‌گیرد بلکه برای مردم آمریکا هم می‌تواند عواقب قابل‌توجهی داشته باشد.

جک رید (Jack Reed)، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا هم پیش‌بینی کرد ممکن است یک حمله سایبری بزرگ انجام شود که جامعه آمریکا را مختل کند و دارایی‌های حیاتی مانند نیروهای ذخیره هوایی و ناوگان دریایی که برای جابجایی سربازان و تدارکات حیاتی هستند را هدف قرار دهد.

مایک گالاگرِ جمهوری‌خواه معاون کمیسیون سولاریوم فضای سایبری هم گفت: اگر آمریکا بر سر تایوان به رویارویی با چین بپردازد، سیستم‌های آب، برق و حمل‌ونقل آن در معرض خطر خواهند بود و باید راهی برای کنترل خطرات ناشی از یک حمله سایبری ویرانگر پیدا کند. در غیر این صورت جنگ جهانی سوم را قبل از شروع باخته‌ایم.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هم گفت: چین اخیراً در قابلیت‌های سایبری، سلاح‌های هسته‌ای، فضایی و سلاح‌های مافوق صوت پیشرفت کرده است. قابلیت سایبری و فضایی دشمنان چیزی است که شب‌ها من را بیدار نگه می‌دارد. گاهی اوقات چالش جدی بعدی می‌تواند از جایی باشد که شما انتظارش را ندارید. من می‌خواهم مطمئن شوم که در حوزه‌های سایبری و فضایی توانایی‌های کافی داریم که بتواند بقیه بخش‌ها را تکمیل ‌کند.

این اظهارات در هشتمین مجمع دفاعی سالانه آمریکا مطرح شد. در این اجلاس قانون‌گذاران و رهبران دفاعی آمریکا به مدت یک روز به بحث در مورد استراتژی امنیت ملی، اولویت‌ها و چالش‌ها پرداختند.

  • ۰۰/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">