ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اول آذر (۲۲ نوامبر) در وبسایت خود اعلام کرد محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌کند.

روز جمعه، یکم آذر (۲۲ نوامبر) دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC)  اعلام کرد که به موجب دستورالعمل  EO) 13846، دست به اقداماتی علیه محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران زده است.

به گزارش DW، بر اساس این اقدامات تحریمی، کلیه اموال و منافع مربوط به املاک این شخص که در ایالات متحده هستند یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی قرار دارند، مسدود می‌شود.

ساعاتی پس از آغاز اعتراض‌ها در ایران در روز شنبه ۲۵ آبان، اینترنت در ایران به طور کامل از دسترس خارج شد. شش روز پس از توقف کامل جریان اینترنت در ایران، نت بلاکس، سایت ناظر بر اینترنت در جهان، اعلام کرد که ترافیک اینترنت در ایران به حدود ۱۵ درصد رسیده است.

تا امروز (یکم آذر) امکان دسترسی به اکثر ایرانیان داخل کشور از طریق شبکه‌های مجازی امکان‌پذیر نیست.

استیون منوچین ، وزیر خزانه داری آمریکا، تاکید کرده است: «ما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را برای محدود کردن دسترسی به اینترنت و برنامه‌های پیام‌رسان محبوب که به ده‌ها میلیون ایرانی کمک می‌کند تا با یکدیگر و با جهان خارج در ارتباط باشند، مجازات می‌کنیم.»

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته می‌شود، آذری جهرمی که از اواسط سال ۲۰۱۷ وزیر ارتباطات شده، پیش‌تر همکار وزارت اطلاعات بوده، در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ایران (NIN) نقش مهمی ایفا کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا معتقد است که مسدود شدن اینترنت در روزهای اخیر از الگوهای مشابهی پیروی می‌کند که در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ نیز رخ داده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">