ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آموزش‌های مجازی فعلا کامل نیست

| سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید انعطاف پذیری را در تقویم آموزشی کشور ایجاد کرد و بدون اینکه چارچوب های کلی نظام آموزشی تحت تاثیر قرار بگیرد، این انعطاف پذیری را در اختیار اقلیم های مختلف قرار بدهیم.

"محمدمهدی زاهدی" در گفت و گو با ایسنا درباره احتمال تغییر بازه زمانی سال تحصیلی، با اشاره به اینکه تقویم آموزشی یک مقوله است و بحث کرونا مقوله دیگر، اظهار کرد: در مورد انعطاف پذیری تقویم آموزشی باید حتما کار کنیم که عمده آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش برمی گردد.
وی افزود: علت لزوم انعطاف پذیری این است که مناطق و اقلیم های مختلفی در کشور داریم که برخی کاملا سردسیر و برخی کاملا گرمسیر است و در سردسیر لزومی ندارد در فصل سرد و برف و بوران مدرسه باز باشد.
زاهدی تصریح کرد: در مناطق گرمسیر نیز لزومی ندارد در اوج گرما مدارس باز باشد پس می شود انعطاف پذیری را در تقویم آموزشی کشور ایجاد کرد و بدون اینکه چارچوب های کلی نظام آموزشی تحت تاثیر قرار بگیرد، این انعطاف پذیری را در اختیار اقلیم های مختلف قرار بدهیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیماری کرونا بحث دیگری است که باعث شده مدارس و آموزش عالی و دانشگاه ها تعطیل شود و برخی جاها از طریق آموزش مجازی کار را دنبال کنند.
زاهدی با اشاره به اینکه، واقعیت این است آموزش مجازی که انتظار داریم هنوز به آن حد پیشرفته نرسیده که پاسخگوی کامل دانش آموزان و دانشجویان باشد اظهار کرد: اینکه در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و صدا و سیما زحمت کشیدند، قابل تقدیر است که دانش آموزان تکلیف خود را بدانند و بدون برنامه روزها را سپری نکنند اما قبول کنیم که باید بعد از رخت بربستن کرونا(که دعا می کنیم هرچه زودتر از آن خلاص شویم و به وضعیت عادی برگردیم) مسائل هم آموزش و پرورش و هم آموزش عالی را بررسی کنیم.
رییس کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در آموزش و پرورش کار مقداری راحت تر است زیرا مشکلات کمتر است و نهایتا طی دو یا سه هفته می شود ترم و یا سال تحصیلی را تمدید کرد و عقب افتادگی های دانش آموزان جبران شود اما در آموزش عالی با توجه به گستردگی رشته ها و کنکور مسئله پیچیده تر است و باید با وزرای علوم و بهداشت و شورای سنجش و پذیرش دانشجو صحبت کرده و به جمع بندی و راهکار مناسب رسیده و آن را عملیاتی کنیم.
زاهدی تصریح کرد: الان برای تصمیم گیری زود است و باید ببینیم عادی شدن وضعیت کشور بعد از مسئله کرونا چه خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">