ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا باید اپلکیشن همراه‌اول را نصب کنیم؟

| جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

دانیال رمضانی - آی‌تی آنالیز- این روزها ما با حجم گسترده‌ای از تبلیغاتی مواجه هستیم که ما را دعوت به نصب انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها می‌کنند. همین موضوع چه بسا باعث شده فضای گوشی‌های هوشمند بسیاری از ما، به اشغال انبوهی از اپ‌ها درآمده باشد که به بسیاری از آنها به ندرت نیاز داریم و به همین جهت هر چند وقت یکبار شاید ناچار به حذف برخی از این اپلیکیشن‌ها شویم.

شخصا و به علت محدودیت فضای گوشی، وسواس زیادی در نصب اپلیکیشن‌ها دارم و تعداد افرادی که شاید به دلایل مختلف رفتاری مشابه با من را دارند، نیز زیاد است.

اما با تمام این تفاسیر به دلایل بسیار متنوعی، نصب اپلیکیشن «همراه‌من» برای مشترکان همراه‌اول سودمند و اجتناب‌ناپذیر است و توصیه می‌شود.

همین ابتدا و قبل از ارایه توضیحات بیشتر اما یک توصیه ساده هم می‌توان کرد. همین حالا اپلیکیشن همراه من را از سایت همراه‌اول (MCI.ir) نصب کنید، برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید و اگر مایل نبودید آن را از گوشی خود حذف کنید. اتفاقی که البته بعید است رخ دهد و این اپلیکیشن یکی از اپ‌های دایمی و ثابت روی گوشی شما خواهد شد.

واقعیت آن است که همراه اول روش‌های متعددی از خدمات USSD و مراجعه به سایت و اپلیکیشن و تماس تلفنی گرفته تا مراجعات حضوری را برای پشتیبانی از مشترکانش در سراسر کشور در نظر گرفته است. اما اپلیکیشن همراه‌من تقریبا به تمام نیازهای یک مشترک همراه‌اول پاسخ می‌دهد.

نخستین موضوعی که پس از نصب این اپلیکیشن کم‌حجم با آن مواجه می‌شوید، گرافیک و ظاهر ساده و کاربرپسند آن است که کاربر را با هیچ مشکل و سوالی برای استفاده مواجه نمی‌کند.

مرور کوتاه منوهای موجود در اپلیکیشن همراه‌من، کاربر را به راحتی با حجم کارکرد و توانایی بالای ارایه خدمات متنوع و جامع غیرحضوری این اپ مواجه می‌کند:

 

- آیکون "صورتحساب من" که در واقع یکی از منوهای شفاف‌سازی این اپلیکیشن محسوب می‌شود و می‌تواند به ابهامات زیادی از کاربران پاسخ دهد، شامل مشاهده صورتحساب پایان و میان‌دوره، تاریخچه پرداخت قبض، ریز مکالمات، هدیه شتاب در پرداخت، تقسیط بدهی، انتقال اعتبار، شارژ، کیف پول جیرینگ و ... است.

کارکردن با هر کدام از این منوها اصلا نیاز به پرسش یا راهنمایی نداشته و با ورود به هر زیر بخش این منو، به سادگی می‌توان به سایر نیازها و جزییات مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

 

- آیکون "خدمات من" که در واقع یکی از پرکاربردترین منوهای این اپلیکیشن به شمار می‌رود شامل: اینترنت نوترینو، بسته‌های ترکیبی، آوای انتظار، طرح‌های تشویقی، تاریخچه طرح‌ها، پیامک‌های تبلیغاتی و محتوایی، کدهای دستوری، پیامگیر صوتی، محدودیت مکالمه، قطع و وصل خط، تعویض سیم‌کارت، مدار فیروزه‌ای و رومینگ است.

 

- آیکون "پشتیبانی" نیز شامل انواع امکان تماس با مرکز پشتیبانی شبانه‌روزی 9990، پرسش‌های متداول، نظرسنجی، ارایه پیشنهادات و غیره است.

 

- "باشگاه فیروزه‌ای" اما یکی از منوهایی است که شخصا علاقه زیادی به چک کردن آن دارم و به سرعت مورد توجه و علاقه شما نیز قرار می‌گیرد. همراه اول در این بخش بسیار مشتری‌مدار عمل کرده و به بهانه‌های مختلف از اعیاد و روز تولد گرفته تا پرداخت به موقع قبوض تلفن همراه و حتی تلفن ثابت کاربران به آنها امتیازاتی هدیه می‌دهد که می‌توان آن امتیازات را در بخش باشگاه فیروزه‌ای تجمیع کرد. در این بخش نیز با توجه به امتیازی که دارید می‌توانید از بسته‌های مختلف مکالمه، پیامک، اینترنت و بازدید از باغ ملی گیاه‌شناسی به رایگان استفاده کنید.

فارغ از منوهای پیش‌بینی شده در اپلیکیشن همراه‌من که به سادگی و پس از نصب قابل استفاده و مشاهده است، واقعیت این است که این اپلیکیشن به اندازه یک اپراتور مرکز پشتیبانی همراه‌اول یک کاربر را توانمند می‌کند تا در هر لحظه، شفاف و با جزییات کامل به آنچه در حال مصرف است، پی ببرد.

از دیگر امکانات قابل توجه در راستای یکپارچه‌سازی خدمات در اپلیکیشن همراه‌من، نظارت کامل بر میزان و ریزمصرف اینترنت است.

این روزها و با افزایش سرعت اینترنت و ارتقای شبکه همراه‌اول در اقصا نقاط کشور، اطلاع از جزییات مصرف اینترنت برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد و گاه ممکن است اتمام بسته‌ها به علت سرعت بالای اینترنت، ابهاماتی را برای کاربران ایجاد کند.

همراه اول در راستای ایجاد اعتماد بیشتر به مشترکانش، یک امکان ویژه نیز برای کاربران اینترنتی در اپلیکیشن همراه‌من در نظر گرفته است. بر این اساس کاربران اینترنت می‌توانند در هر زمانی که مایل هستند و به صورت آنلاین، ریز مصرف اینترنت خود را در قالب جدول و حتی گراف یا دیاگرام هم دریافت کنند!

به گزارش آی‌تی آنالیز کاربران اپلیکیشن همراه‌من می‌توانند این گراف‌ها و جداول را در بازه‌های زمانی کاملا خاص که خود تعیین می‌کنند یا ابهامی دارند، تعیین و مشاهده کنند که مثلا زمان‌های پیک مصرف اینترنت آنها در ایام هفته و ساعات مختلف روز چه زمان و حجمی را در بر می‌گیرد.

مشترکان اینترنتی همچنین می‌توانند به کمک دریافت گزارش‌های مصرف گرافیکی در بازه‌های زمانی خاص که مشترک تعیین می‌کند، به تحلیل ترافیک مصرفی اینترنت خودشان بپردازند. امکانی سودمند که خیلی از مشترکان با توجه به افزایش سرعت اینترنت و نیاز به اطلاع مستمر از میزان مصرف، می‌توانند در هر لحظه جزییات مصرف اینترنت خود را از نظر حجم و زمان باقیمانده متوجه شوند.

در نهایت اینکه همراه‌اول چند سالی است با رسالت هوشمندسازی و تلاقی هر چه بیشتر با نیاز مشترکان هوشمند به سمت یکپارچه‌سازی خدمات خود رفته است که اپلیکیشن همراه‌من یکی از بهترین و جامع‌ترین این اقدامات است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">