ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابهام در برگزاری انتخابات الکترونیکی

| شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

تنها 40 روز تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی فاصله داریم و این درحالی است که برگزاری انتخابات الکترونیک و کیفیت آن هنوز در ابهام است و همین موضوع می تواند عامل ایجاد خطاهای جبران ناپذیری شود.

به گزارش موج، تنها 40 روز دیگر به انتخابات مجلس دوازدهم زمان باقی مانده، روزهایی طلایی که تصمیم های گرفته شده در این روزها می تواند سرنوشت انتخابات را زیر و رو کند؛ در این دوره بحث انتخابات الکترونیک هم داغ شده است.

خبرها حاکی از آن است که تعدادی دستگاه برای رای گیری از کشورهای خارجی وارد شده اما دستگاه های خارجی شاید امنیت کافی را برای اخذ آرای مردم نداشته باشد و این یکی از دغدغه های اصلی شورای نگهبان است اما از طرفی هم وزارت کشور معتقد است این دستگاه ها مشکل خاصی ندارد و می تواند امنیت انتخابات را تضمین کند.
 دستگاه های الکترونیکی اخذ رای مشابه خارجی ندارد

امیر شجاعان مدیر کل فناوری اطلاعات وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به هویت دستگاه های الکترونیکی اخذ رای، اظهار داشت: تمام طراحی ها،  سیستم های نرم افزاری و رمزنگاری  دستگاه های الکترونیکی اخذ رای کاملا بومی و ایرانی است که مشابه آن در دنیا وجود ندارد.

شجاعان

وی ادامه داد: در ارتباط با بررسی احراز هویت الکترونیکی با شورای نگهبان به توافق رسیدیم و در این دوره ملاک رای دادن افراد عملا پاسخ سامانه است که از طریق دستگاه های احراز هویت انجام خواهد شد.

مدیر کل فناوری اطلاعات وزارت کشور با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک، افزود: هنوز در رابطه با اخذ رای الکترونیکی به توافق نهایی نرسیده ایم لذا طی روزهای آینده جلساتی را در این باره خواهیم داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">