ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات در فضای مجازی نوشت: اتصال متقابل پیامرسان‌ها به تازگی قرار است در اتحادیه اروپا برای سکو‌های بزرگ بین المللی اجباری شود.
از اواخر سال گذشته اخباری مبنی بر اتصال متقابل پیامرسان‌های داخلی به یکدیگر منتشر شد. در راستای محقق شدن این امر، اقدامات زیادی انجام و اطمینان محافظت از داده‌های کاربران و رمزگزاری سراسری پیام‌ها داده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پس از آن، سرانجام طرح اتصال متقابل پیام رسان‌ها از پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرایی شد و ۲ ماه پس از آن، یعنی ۵ تیر ۱۴۰۲، حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با باشگاله خبرنگاران جوان اعلام کرد که ۹۰۰ هزار کاربر در همین مدت، از این قابلیت استفاده کرده‌اند.

اکنون پس از گذشت حدود هشت ماه از راه اندازی این قابلیت، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، پستی را در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی منتشر کرده و از ۲ میلیونی شدن کاربرانی که از قابلیت اتصال متقابل استفاده می‌کنند خبر داده است.

زارع‌پور در صفحه خود نوشت:

"هشت ماه پیش بود که پیام‌رسان‌های بومی به قابلیت «اتصال متقابل یا Interconnection» مجهز شدند که به تازگی قرار است در اتحادیه اروپا برای سکو‌های بزرگ بین المللی اجباری شود. تعداد کاربرانی که از این قابلیت در پیام‌رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ استفاده می‌کنند از مرز ۲ میلیون نفر فراتر رفته است. "

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">