ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتهام جدید سایبری آمریکا علیه 2 شرکت ایرانی

| شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت ایرانی را به مداخلات سایبری متهم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد دو شرکت ایرانی با نام‌های (Advanced Persistent Threat 39) و شرکت محاسبات اطلاعاتی رانا تحت مالکیت یا کنترل وزارت اطلاعات این کشور قرار دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی اطلاعیه‌ای در سایت رسمی خود چنین نوشت:اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گروه تهدید سایبری ایران مصون به (APT39)، 45 فرد وابسته و یک شرکت محاسبات اطلاعاتی به نام رانا را تحریم کرد. رانا با به‌کارگیری بدافزارهای مخرب چندین سال است که مخالفان ایرانی، روزنامه‌نگاران و شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه سفر را هدف حمله قرار می‌دهد. در همین راستا پلیس فدرال آمریکا هم جزئیاتی در مورد گروه (APT39) منتشر کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده:شرکت رانا با انجام نفوذهای رایانه‌ای و بدافزارهای مخرب علیه دشمنان، ازجمله دولت‌های خارجی و افرادی که وزارت اطلاعات ایران آن‌ها را تهدید می‌دانست، اهداف امنیت ملی ایران و اهداف راهبردی وزارت اطلاعات ایران را پیش می‌برد.

استیون منوچین (Steven Mnuchin) وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در اطلاعیه‌ای مدعی شد:آمریکا مصمم است با کارزارهای سایبری که برای به خطر انداختن امنیت و وارد آوردن خسارت به بخش سفرهای بین‌الملل طراحی‌شده‌اند مقابله کند.

همه این اقدامات در حالی انجام می‌شود که آمریکا سعی دارد با استناد به توافق هسته‌ای سال 2015 تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند.

رئیس‌جمهور ایران این اقدام آمریکا را یک اشتباه بزرگ راهبردی دانست که توسط جامعه جهانی رد شده است.

منبع:سایبربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">