ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرایی نشدن کپی رایت جای سوال دارد

| پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۵۲ ق.ظ | ۰ نظر

رییس کمیته مخابرات مجلس، گفت: کلیات طرح حمایت از حریم خصوصی در محیط رایانه در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصویب شده و مراحل استصوابی خود را طی می کند.

رمضانعلی صادق زاده، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب، اظهارداشت: کلیات طرح حمایت از حریم خصوصی در محیط رایانه به صحن علنی فرستاده شد تا مراحل پایانی تصویب آن انجام پذیرد.

وی، ادامه داد: طرح دسترسی آزاد به اطلاعات نیز از جمله طرح‌‏هایی است که در کلیات آن در کمیسیون صنایع مجلس به تصویب رسید و برای تصویب به صحن علنی فرستاده شد.

دکتر صادق‌‏زاده، گفت: حریم خصوصی افراد باید در فضای مجازی رعایت شود و اطلاعات باید به صورت آزاد در اختیار عموم قرار گیرد.

وی، در خصوص رعایت قانون کپی رایت در کشور، یادآور شد: بحث مربوط به رعایت حقوق پدید آورندگان نرم افزار مدت‌‏های مدیدی است که در کشورهای پیشرفته اجرا می‌‏شود؛ اما در کشور ما پدیدآورندگان نرم افزارها مورد حمایت قرار نمی‌‏گیرد.

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این‌‏که حمایت از طریق اجرای قانون کپی رایت می‌‏تواند از سوء استفاده از این صنعت جلوگیری کند، تصریح کرد: اجرای قانون کپی رایت سرمایه‌‏گذاری، خلاقیت و ابتکار را در صنعت نرم‌‏افزار مورد تشویق قرارداده و با توجه به رشد روز افزون، فناوری اطلاعات می‌‏تواند سبب گسترش این بازار در کشور شود.

وی، با بیان این که امیدوارم این قانون در کشور ما اجرایی شود، یادآور شد: این‌‏که چرا تاکنون قانون کپی رایت در کشور اجرا نشده است جای سوال دارد.

صادق زاده، گفت: دستگاه‌‏های نظارتی در اجرای قانون کپی رایت باید از بعد نظارتی خود استفاده کرده و این مشکل را از بین ببرند.

  • ۸۶/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">