ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای تبلت دانش‌آموزی در 15 کلاس

| يكشنبه, ۶ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزرات آموزش و پرورش، استفاده از تبلت دانش‌آموزی در مدارس هوشمند و یکپارچه شدن 33 سامانه الکترونیکی تحت وب را از خدمات الکترونیکی این وزارتخانه اعلام کرد.

رحمان عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تبلت دانش‌آموزی توضیح داد: جدیدترین کار ما در مدارس هوشمند، استفاده از تبلت دانش‌آموزی است. بدین ترتیب دانش‌آموزان دیگر کتاب درسی ندارند و نرم افزار معلم هم برروی تخته هوشمند است، هم برروی تبلت بچه‌ها و هر آموزشی که از طریق نرم‌افزار روی تخته قرار بگیرد، روی تبلت بچه‌ها نیز می‌آید.

وی درباره چگونگی تهیه نرم‌افزارهای درسی گفت: برای تولید مجموعه نرم افزارها، با شرکت‌های مختلف همکاری کردیم. این نرم‌افزارها وقتی نصب می‌شود، تمام کتاب‌های درسی را در خود دارند و دانش آموزان به جای مراجعه به چندین کتاب درسی می‌توانند با داشتن یک تبلت اطلاعات درسی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رئیس گروه هوشمندسازی مدارس با بیان اینکه نوعی از تبلت‌هایی هستند که حالت تاشوندگی دارد اظهار کرد: دنبال این هستیم در آینده کتاب درسی را حذف کنیم چون بسیاری از کشورها کتاب‌های چاپی را حذف کردند، مثلا در آمریکا 43 درصد از دانش آموزان و معلمان از تبلت استفاده می‌کنند.

عیسی‌زاده با اشاره به انتخاب مدارس برای طرح آزمایشی استفاده از تبلت در مدارس گفت: ما 15 کلاس را از 15 مدرسه در مناطق محرومی مثل شهر ری و کهریزک به صورت آزمایشی و غیررسمی انتخاب کردیم و طرح مطالعاتی هوشمندسازی مدارس با استفاده از تبلت را در آنها پیاده کردیم، اما کتاب کلا کنار گذاشته نشده و قصد داریم معایب این کار را بررسی کرده تا بتوانیم آن را به صورت رسمی اعلام کنیم.

وی با توضیح درباره مراحل هوشمندسازی مدارس اظهار کرد: در شیوه‌نامه هوشمندسازی که طراحی شده، این مراحل که شامل پنج مرحله نیمه‌الکترونیک، الکترونیک، نیمه‌هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته می‌شود، امتیازبندی شده است. مثلا امکانات پروژکشن و تخته هوشمند و حداقل یک کامپیوتر برای معلم مولفه‌های نیمه هوشمندی هستند و یا مدرسه الکترونیک وقتی است که معلم کامپیوتر دارد اما پروژکشن ندارد.

رئیس گروه هوشمندسازی مدارس ادامه داد: در حال حاضر طرح هوشمندسازی در 126 هزار کلاس درس در کل کشور پیاده شده است و این مدارس حداقل نیمه‌هوشمند هستند، اما هر پنج مولفه هوشمندسازی در همه مدارس اجرا نشده است و تعداد مدارس هوشمند پیشرفته زیاد نیست.

عیسی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: بخش دیگری از فعالیت‌ها، حدود 33 سامانه الکترونیکی تحت وب از جمله سامانه دریافت فیش حقوقی معلمان و... است که آموزش و پرورش ایجاد کرده و برای اولین بار تعداد زیادی از اینها به صورت یکپارچه شده و به دنبال این هستیم که یک سیستم جامع یکپارچه در همه بخش‌ها در آموزش و پرورش از جمله دانش‌آموزی، پرسنلی، اداری و مالی داشته باشیم.

همچنین سید عباس حسینی، مسئول هوشمندسازی مدارس شهر تهران گفت: با استفاده از فناوری واقعیت افزوده که از سال 2001 در دنیا تحقیقات زیادی روی آن شده، می‌توان تصویرهایی را دید که در کتاب نیست، اما از دریچه دوربین قابل دیدن است، بدین ترتیب آناتومی بدن و یا اجزای ماشین را می‌توان با استفاده از آن دید که ایجاد انگیزه می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در هشت مدرسه در تهران، به جای کامپیوتر و کیس، مینی کامپیوترهایی هست که با یک جثه خیلی کوچک کارایی زیادی از جمله مصرف برق خیلی پایین و عمر خیلی زیاد دارد و هزینه‌هایش نیز پایین‌تر از کامپیوتر هست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">