ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح کاداستر (جامع حدنگار) می‌توانند ۲۵ درصد از  دعاوی کیفری را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح الله خداییان در حاشیه برگزاری سی وششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که در محل مجلس قدیم برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: طرح جامع حدنگار با اجرای دقیق حد و حدود اراضی و زمین ها با در نظر گرفتن عرض و طول جغرافیایی به صورت دقیق انجام و در این طرح نوع کاربری اراضی، پلاک ثبتی و همچنین اطلاعات توصیفی و ثبتی زمین بارگذاری می شود.
وی ادامه داد: اجرای این طرح جلوی تجاوز به اراضی ملی را می‌گیرد و این تجاوزها را کاهش می‌دهد و همچنین اجرای طرح جامع حدنگار می تواند جلوی تجاوزها به حریم رودخانه ها و کوه ها را نیز کاهش دهد.
معاون  رییس قوه قضایه تاکید کرد: با اجرای این طرح می‌توان زمین و اراضی ملی و زمین های دولتی را مدیریت کرد و جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت و دست اندازی به منابع و اراضی دولتی قابل اجرا خواهد بود.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول در قوه قضاییه گفت: یکی از محورهای مهم اجرای این طرح در قوه قضاییه اجرای طرح کاداستر است که با پیگیری های انجام شده و همکاری های ادارات ۲۰ میلیون هکتار از اراضی ثبت شده است.
خداییان اعلام کرد: همکاری خوب سازمان جنگلداری ها را در این طرح شاهد بودیم و می توان گفت که ۸۰ درصد از اراضی در کشور متعلق به جنگلداری ها و  باقی آن مربوط به اراضی کشاورزی است که نیازمند همکاری با سازمان جهاد کشاورزی نیز هستیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: ۳ تا ۴ درصد از زمین ها نیز در حوزه شهرها و روستاها هستند که امیدواریم با همکاری نمایندگان شورای عالی استان ها و حضور فعال آنها در اجرای طرح جامع حدنگار شاهد این باشیم که شهرداری ها برای گرفتن اسناد و همین طور سند تک‌برگی املاک و اراضی شهرداری ها و دهیاری ها اقدام کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">