ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به نظر می رسد وزارت دادگستری مجارستان تصمیم دارد در واکنش به حذف دیدگاه های محافظه کارانه در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، آنها را تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جودیت وارگا وزیر دادگستری مجارستان روز گذشته از احتمال تحریم شبکه‌های اجتماعی به دلیل سوءاستفاده‌های سازمان یافته از آزادی بیان خبر داد.

او گفت در هفته جاری با سازمان نظارت بر رقابت مجارستان دیدار می‌کند تا جریمه ای احتمالی برای فعالیت‌های تجاری غیرعادلانه را بررسی کند. علاوه بر آن وارگا با کمیته آزادی دیجیتال این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

بسیاری از مقامات دولت مجارستان از تلاش‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک برای محدود کردن دیدگاه‌های محافظه کارانه در پلتفرم هایشان گله دارند.

وارگا در یک پست فیس بوکی نوشت: شادوبن به معنای اقدام پنهانی تهیه کنندگان شبکه‌های اجتماعی برای مقاصد سیاسی است که در نتیجه، قابلیت دیدن و دسترسی به پروفایل کاربر بدون اطلاع او محدود می‌شود. فیس بوک برای محدود کردن دیدگاه‌های محافظه کارانه قابلیت مشاهده پست‌های این کاربران را نیز محدودتر می‌کند. من نیز شخصاً این رفتار را تجربه کرده‌ام.

فیس بوک تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده است.

سخنان وارگا در حالی بیان می‌شود که لهستان نیز از یک اقدام قانونی احتمالی علیه شبکه‌های اجتماعی خبر داده است. وزیر دادگستری این کشور نیز اعلام کرده شرکت‌هایی که پست‌ها را با ادعای اهانت آمیز بودن، حذف می‌کنند با جریمه روبرو خواهند شد.

  • ۹۹/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">