ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال کاهش تعرفه مخابرات

| جمعه, ۵ آبان ۱۳۸۵، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره‌ی حذف هزینه‌ی جابه‌جایی و تماس‌های بین شهری و یکسان کردن نرخ تعرفه‌ی مکالمات مشترکان اپراتور اول تلفن همراه گفت: در این باره‌ برای کل کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم و می‌توان این کار را بر اساس قوانینی که در دولت و مجلس تدوین می‌شود انجام داد، البته تعرفه‌ها یکسان نمی‌شود، اما تغییرات در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صابر فیضی که در حاشیه‌ی هفتمین نمایشگاه تله‌کام 2006 سخن می‌گفت، درباره‌ی سطح کیفی این نمایشگاه اظهار کرد: خوشبختانه تعداد تولیدکنندگان و شرکت‌کنندگان حاضر در تله‌کام 2006 نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، همچنین از بعد توانمندی نیز شرکت‌های ایرانی در زمینه‌ی صنایع مخابراتی با رشدی خوبی مواجهند.

او در ارزیابی صنعت مخابرات کشور در مقایسه با خاورمیانه تصریح کرد: در سال‌های اخیر صنایع مخابرات در کشور با رشد خوبی همراه بوده، اما نسبت به وضعیتمان در منطقه و به تناسب آن در دنیا کارهای بسیاری را باید انجام دهیم تا به نقطه‌ی مطلوب برسیم.

وی درباره‌ی افزایش کیفیت تولید داخلی در زمینه‌ی صنایع مخابراتی گفت: کمیته‌ا‌ی در شرکت مخابرات ایران تشکیل شده که با تمام تولیدکنندگان در این حوزه در ارتباط است، بنابراین از تولیدکنندگان تقاضا داریم اگر مساله یا مشکلی دارند، با این کمیته مطرح کنند تا بتوانند از امکانات و راهنمایی‌هایی که برای تولید داخلی در کمیته‌ی مذکور وجود دارد استفاده کنند و سطح تولید داخل را افزایش دهند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره‌ی گواهی تایید صلاحیت نمونه توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران نیز گفت:‌ مرکز تحقیقات مخابرات قرار نیست آزمایشگاهی به این امر اختصاص دهد، بلکه این مرکز از تمام آزمایشگاه‌های موجود در کشور از جمله دانشگاه‌ها استفاده خواهد کرد و حتی اگر به تست در خارج کشور نیز نیاز باشد، این امر با نظارت کارشناسان ایرانی انجام خواهد شد، اما از بعد تکنولوژی باید مرکز تحقیقات مخابرات نمونه‌ها را تایید کند.
فیضی افزود:‌ این امر سبب می‌شود کیفیت تولید داخل به جایی برسد که بی نیاز از واردات در این حوزه شویم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره‌ی مجوز ثبت‌نام سیم‌کارت توسط اپراتورهای تالیا و ایرانسل در نمایشگاه تله‌کام تصریح کرد: ایرانسل با توجه به این که یک شرکت خصوصی است که در هر مکانی که بخواهد ثبت‌نام می‌کند، بنابراین ثبت‌نام کردن در این نمایشگاه به مدیریت آن بر می‌گردد، اما ثبت‌نام سیم‌کارت اعتباری تالیا منوط به اجازه‌ی شرکت مخابرات ایران است، بنابراین تالیا بر اساس ظرفیت سازی و افزایش کیفیت شبکه‌ اجازه‌ی ثبت‌نام خواهد داشت.

او افزود: در نمایشگاه امسال نیز تالیا به میزان تعداد مشترکانی که از دست داده است می‌تواند ثبت‌نام کند، زیرا یکسری از مشترکانی وجود دارند که از شبکه تالیا خارج شده‌اند.

  • ۸۵/۰۸/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">