ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اخبار جعلی در فیس‌بوک گسترش یافته است

| سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

طبق تحقیقی جدید پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۲۰روند گسترش اخبار جعلی و انتشار اخبار نادرست در فیس بوک ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس ، موسسه ای به نام Avaaz Groupe تحقیقاتی درباره روند انتشار ترویج اطلاعات اشتباه در اخبار انجام داده است. این موسسه متوجه افزایش اخبار سیاسی جعلی در فیسبوک پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده است.

این موسسه روز گذشته اعلام کرد که روند نشر اطلاعات نادرست هنوز هم در فیسبوک در حال گسترش است. این در حالی است که فیس بوک پس از انتخابات  ریاست جمهوری ۲۰۱۶میلادی اقداماتی را برای گسترش برای جلوگیری از گسترش اخبار جعلی اتخاذ کرده بود.

محققان این موسسه بین یکم ژانویه تا۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی روند انتشار ۱۰۰ خبر جعلی در این پلتفرم را دنبال کردند.

این اخبار توسط پیمانکاران فیس بوک شناسایی شده بودند. این موسسه متوجه شد اخبار جعلی بیش از ۲.۳ میلیون بار پست شدند و این اخبار حدود ۱۵۸.۹ میلیون بار بازدید شده اند. همچنین اخبار جعلی مذکور ۸.۹ میلیون لایک، کامنت و اشتراک گذاری، داشتند.

هدف اخبار جعلی هر دو حزب سیاسی آمریکا هستند اما طبق تحقیقات این شرکت بیشتر اخبار جعلی علیه دموکرات ها و لیبرال ها منتشر شده است. منبع آنها نیز افراد و صفحات غیرسیاسی در فیس بوک بوده است.

در یکی از اخبار جعلی ادعا شده  بود پدربزرگ دونالد ترامپ از مالیات فرار می کرده است.این خبر جعلی حدود ۲۹ میلیون بازدید داشته است. در خبر دیگری ادعا شده ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس آمریکا در کمپ آموزش القاعده حضور داشته است. این خبر حدود ۷۷ هزار بازدید داشته است.

فیس بوک در پاسخ به این گزارش اعلام کرد اقداماتی برای کاهش تعداد اخبار جعلی جعلی انجام داده و به این روند ادامه می دهد.

  • ۹۸/۰۸/۲۱

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">