ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زاکربرگ در یک مصاحبه تلویزیونی مخالفت خود را با اقدام توئیتر برای راستی آزمایی پیام های دونالد ترامپ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک با اقدام توئیتر برای راستی آزمایی توئیت های دونالد ترامپ مخالف است.

این درحالی است که دونالد ترامپ دستور اجرایی صادر کرده که براساس آن محدودیت های جدید بر شیوه بررسی محتوای پلتفرم های اجتماعی وضع می شود.

به عقیده زاکربرگ شبکه های اجتماعی نباید به داور حقیقت تبدیل شوند.

زاکربرگ در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: سیاست های ما در این حوزه با توئیتر متضاد است. من به شدت معتقدم فیس بوک نباید به داور حقیقت درباره هر چیزی که  مردم در فضای آنلاین می گویند، تبدیل شود. معتقدم شرکت های خصوصی یا به خصوص این پلتفرم ها نباید در چنین موقعیتی قرار گیرند.

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر نیز به این موضوع واکنش نشان داد.

او در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: ما همچنان به تلاش خود برای مشخص کردن  اطلاعات نادرست درباره انتخابات در سراسر جهان ادامه می دهیم. همچنین ما به تمام اشتباهاتمان اعتراف می کنیم. این امر ما را به داور حقیقت تبدیل نمی کند. هدف ما برقراری ارتباط میان بیانیه های مختلف و نشان دادن اطلاعات متفاوت به مردم است تا خود آنها قضاوت کنند. شفافیت بیشتر از سوی ما امر حیاتی است تا مردم بتوانند به طور دقیق دلیل اعمال ما را بدانند.

تابه حال فیس بوک اجازه نداده هیچ یک از پیام های سیاستمداران راستی آزمایی شود و به همین دلیل مورد انتقاد گرفته است.

این در حالی است که توئیتر پیام های ترامپ درباره رای گیری پستی (mail in ballots) را محدود نکرد. بلکه فقط برچسبی به آنها افزود تا کاربران بتوانند به اطلاعات درست در این باره دست یابند.

  • ۹۹/۰۳/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">