ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاوه درفشانی - اگر چه بسیاری از تهرانی‌های همچنان مشتاق استفاده از نسل‌های 3و4 موبایل هستند و منافع زیادی در گرو محقق شدن نسل‌های جدید موبایل درکشور است اما توسعه این نسل‌های پیشرفته موبایل همچنان با کندی مواجه است؛ یکی از دلایل آن نیز اختلافات شهرداری و البته یک شرکت زیرمجموعه آن با اپراتورهای موبایل است.

درواقع در حالی که مطابق با مسیری که دنیا در عرصه توسعه نسل‌های جدید موبایل طی می‌کند، انتظار می‌رود با حمایت و همکاری همه جانبه در مسیر توسعه نسل‌های جدید موبایل حرکت کنیم، اما نه تنها این امر محقق نشده است بلکه امکان استفاده از ابتدایی‌ترین امکان موبایل یعنی مکالمه نیز در برخی از مناطق تهران مختل شده است.

با این شرایط این طور به نظر می‌رسد که در عرصه موبایل نه تنها باید امکان تحقق نسل‌های جدید موبایل را به فهرست پروژه‌های نیمه تمام اضافه کنیم، بلکه باید امکان تحقق و ارایه صحیح و سریع خدمات ارزش افزوده را نیز دور از انتظار بدانیم. از سویی دیگر باید توجه داشت که با تداوم اختلافات شهرداری و اپراتورها در تهران، ما در حال نوعی عقب‌گرد هستیم و در واقع به جای توسعه، گویی پس‌رفت می‌کنیم.

اگر به خاطر داشته باشید در اواخر سال گذشته بود که با جمع آوری آنتن BTS یکی از اپراتورهای تلفن همراه در منطقه گیشا، اختلاف شهرداری با اپراتورهای موبایل وارد مرحله جدید و آشکاری شد.

نزدیک به یک ماه پیش اما  بار دیگر اختلافات شهرداری و اپراتورها بالا گرفت تا این بار خبر جمع کردن آنتن موبایل منطقه اختیاریه تهران خبرساز شده و البته باز مردم و مشترکان موبایل با قطع شدن آنتن موبایل در این منطقه دچار مشکل و دردسری دوباره شوند.

اما گویا سریال مشکلات شهرداری با اپراتورهای موبایل با سکوت نهادهای قانونی و مسوول، سر تمام شدن ندارد و این بار خبر رسیده با جمع کردن آنتن یکی از مناطق شمالی تهران، توسط شهرداری کاربران تلفن همراه در منطقه شیان تهران نیز با مشکل آنتن‌دهی مواجه شده‌اند.

با توجه به سکوت محض سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی و البته مجلس شورای اسلامی در یک ساله گذشته پیرامون اختلافات شهرداری و اپراتورها گویا قرار است خبر جمع شدن دکل‌ها و مشکل آنتن دهی موبایل در پایتخت به امری عادی، طبیعی و البته روزمره تبدیل شود و حتی باید شاهد اختلافات و مشکلات جدی‌تر و مساله‌ساز‌تری در این زمینه باشیم.

لازم به ذکر است، چندی پیش سردار غلامرضا جلالی رییس پدافند غیر عامل کشور در خصوص مشکل جمع‌آوری دکل‌های موبایل در تهران و اختلاف شهرداری و اپراتورها گفته بود: «در بحث شورای شهر شاید تا حد زیادی مبحث زیبایی شهری مطرح باشد، البته تا حدی هم "مباحث اقتصادی" در این قضیه تاثیر دارد و ممکن است بخشی از این موضوع برای دریافت سهم شورای شهر در این خصوص باشد.»

 این مقام مسوول همچنین تاکید داشته است که "بحث‌هایی که درخصوص ضرر داشتن و مواردی از این دست مطرح می‌شود، بیشتر بهانه‌هایی است که در این حوزه مطرح می‌شود."

نکته جالب اما آنکه شهرداری همچنان نیز با تاکید بر مضر بودن تشعشات این آنتن‌ها اقدام به جمع‌آوری آنها می‌کند و این در حالی است که هیچ‌گونه آثار سویی از تشعشعات این آنتن‌ها از سوی دستگاه‌های متولی همچون سازمان انرژی اتمی به اثبات نرسیده است و این تکنولوژی در حال حاضر در سراسر جهان استفاده می‌شود.

حال باید دید که با شرایط و مشکلات پیش آمده در این خصوص آیا اخبار اختلال در آنتن‌دهی موبایل فراگیرتر شده و ما به دهه 70 و اعتراضات آن سال‌ها باز خواهیم گشت یا مسوولان مربوطه دست به کار خواهند شد.(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">