ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادامه وام حمایت از کسب و کار ICT

| چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی کشور گفت: دور سوم اعطای تسهیلات کم بهره برای حمایت از کسب و کارهای فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (‪ (ICT‬در حال نهایی شدن است و به زودی آغاز می‌شود.
"بهروز مینایی" در گفت‌وگو با خبرنگار آی تی ایرنا افزود: حدود ‪۲۰‬ میلیارد تومان از بودجه پژوهشی کشور برای اعطای تسهیلات کم بهره به کسب و کارهای فعال در زمینه ‪ ICT‬در نظر گرفته شده است.
این اقدام برای کمک به رشد و تعالی شرکت‌های خصوصی و تعاونی کوچک و متوسط فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام در حال انجام است.
هدف از پرداخت این نوع وام کمک به رشد اقتصادی شرکت‌های فعال در حوزه ‪ ICT‬به عنوان یکی از اجزا اصلی اقتصاد دانایی محور، تقویت بنیه اجتماعی آنها و نیز توسعه اشتغال است.
وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات کم بهره در سه مرحله انجام می‌شود، در مرحله اول حدود ‪ ۳‬میلیارد تومان اختصاص یافته بود و حدود ‪ ۷۰‬شرکت مورد حمایت قرار گرفتند که تقریبا اعطای وام به این شرکت‌ها رو به اتمام است.
معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی تاکید کرد: در مرحله سوم این پروژه، طرح تسما (تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی) در اولویت قرار دارد.
وی افزود: در مرحله دوم اعطای تسهیلات کم بهره برای حمایت از کسب و کارهای فعال در زمینه ‪ ICT‬حدود ‪ ۱۲‬میلیارد تومان تخصیص یافت که در این مرحله ‪ ۲۴۴‬شرکت مورد حمایت قرار گرفتند و اکنون حدود ‪ ۳۰‬شرکت از این تعداد باقی مانده است.
مینایی با بیان اینکه در مرحله سوم نیز قرار است ‪ ۵‬میلیارد تومان تخصیص یابد، گفت: شورای عالی اطلاع رسانی می‌تواند تا سال ‪ ۸۸‬از محل برگشت وام‌های گذشته اقدام به اعطای تسهیلات کند.
وی یادآور شد: پیشنهادهای بخش خصوصی برای چگونگی اعطای وام را دریافت کرده‌ایم که این اقدام در حال نهایی شدن است و به زودی اجرا می‌شود.

  • ۸۵/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">