ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از رضایتمندی مراکز درمانی خصوصی و دولتی از اجرای نسخه الکترونیک خبر داد.

محمد مهدی ناصحی در گفت وگو با ایرنا افزود: همکاران ما همچنان در تلاش هستند که نقاط ضعف اجرایی این طرح را حین اجرای نسخه الکترونیک شناسایی و در حداقل زمان اصلاحات لازم را انجام دهند، تا سرمایه اجتماعی اعتماد جامعه پزشکی را پشتوانه خود داشته باشند.

وی اظهار داشت: اکنون تعامل خوبی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسالمی، سازمان نظام پزشکی و سازمانهای بیمه گر برقرار شده تا اجرای این طرح کمترین آسیب را متوجه مردم و ارائه دهندگان خدمت کند.

ناصحی تصریح کرد: با یک رصد و پیگیری کوچک می توان دریافت که سازمان بیمه سلامت ایران در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در کنار توجه به قوانین بالا دستی و مصوبات مجلس شورای اسلامی حتی به بیمه شدگان نیز نگاه ویژه ای دارد، به طوری که رضایت ها از خدمات این سازمان در بحث نسخه الکترونیکی بالا بوده و مشکلات و نواقص اجرای این طرح در مطب ها و مراکز درمانی و موسسات به سازمان بیمه سالمت روز به روز کاسته می شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت نیز به خبرنگار ایرنا در این زمینه گفت: با توجه به رعایت حال مردم، اجرای این پروسه با زمان بندی مناسب پیشنهاد شده تا مردم و ارائه کنندگان خدمت دچار مشکل نشوند.

مهدی رضایی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته به لحاظ زیرساخت های الکترونیک، اجرای این پروسه حداقل 5 تا ۱0 سال زمان الزم دارد. البته شروع فرایند آماده سازی زیر ساخت های الکترونیکی در سازمان بیمه سالمت از سال ۱393 آغاز شده بود، ابتدا ایجاد پایگاه داده های پایه بیمه شدگان و شرکای کاری و سپس بانک اطلاعات قوانین بیمه ای و بعد از اینها استقرار سامانه نسخه الکترونیک در مراکز ارائه دهنده خدمات انجام شد و شروع فرایند نسخه نویسی الکترونیک از سال ۱398 در کشور به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: از لحاظ پیشرفت فیزیکی، عمده پیشرفت در یک سال اخیر حاصل شده است. امیدواریم در این مقطع زمانی که تحول الکترونیک در سالمت تبدیل به یک خواسته جمعی در نزد قانونگذار، مجری و ارائه دهندگان خدمت شده باعث هم افزایی و حصول نتیجه مطلوب بشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">