ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به گفته سرهنگ کاظمی، فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی برای ازدواج موقت و صیغه توسط پلیس رصد و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. همچنین با انتشاردهندگان آگاهی‌های غیرمتعارف برخورد خواهد شد.                                             
تعداد کانال‌هایی که جوانان را به ازدواج موقت تشویق کرده و با معرفی کیس به آن‌ها قصد کسب درآمد دارند، در شبکه‌های اجتماعی کم نیست. برخی از این کانال‌ها فعالیت خود را قانونی یا با مجوز معرفی کرده و سعی در جلب اعتماد مردم دارند.

هنوز مشخص نیست که اصلا سازمانی برای صدور چنین مجوز‌هایی وجود دارد یا خیر، اما بر اساس گفته‌های رئیس پلیس فتا پایتخت، این افراد در صورت شناسایی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت وگو با  میزان گفت: فعالیت کانال‌ها یا ایدی‌های ازدواج موقت و همسریابی در شبکه‌های اجتماعی، توسط پلیس رصد، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که این فعالیت‌ها غیرقانونی است یا خیر ادامه داد: مسئول انطباق موضوعات مختلف با قوانین، مراجع قضایی هستند و باید از آن‌ها غیرقانونی بودن یا نبودن این مسئله را پرسید، اما نهادی برای صادر کردن مجوز برای فعالیت در این زمینه‌ها در فضای مجازی وجود ندارد.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: شهروندان می‌تواند تخلفات در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا و سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

  • ۹۸/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">